تدوين راهنما برای جلوگیری از دور زدن تحريم هاي آمريکا عليه ايران

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر تدوين راهنما برای جلوگیری از دور زدن تحريم هاي آمريکا عليه ايران
تدوين راهنما برای جلوگیری از دور زدن تحريم هاي آمريکا عليه ايران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که با همکاری وزارت خزانه‌داری و گارد ساحلی این کشور، یک راهنمای جهانی برای مقابله با تلاش‌های ایران، کره شمالی و سوریه برای دور زدن تحریم‌های آمریکا تدوین کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنيم، دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه راهنماي امريکا عليه ايران براي جلوگيري از تحريم ها که می‌تواند شرکت‌های کشتیرانی و همچنین شرکت‌ها فعال در سایر حوزه‌ها به‌ویژه انرژی و فلزات را به شیوه‌هایی که برای دور زدن تحریم‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد، آشنا کند.

 ظریف   - اسپوتنیک ایران
ظریف: مشارکت آمریکایی‌ها در قطعنامه شورای امنیت به پایان رسیده است

در ادامه بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریک آمده است: "این راهنما شامل مجموعه مفصلی از بهترین راهکارها برای شرکت‌های خصوصی به‌منظور در امان ماندن از ریسک تحریم‌های ثانویه است. شیوه‌های فریب‌دهنده‌ای که در این راهنما مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، می‌تواند افراد و شرکت‌هایی که در این صنایع [کشتیرانی، انرژی و فلزات] فعال هستند را به‌شدت با خطر تحریم مواجه کند."

بخش بهداشت و درمان ايران براي روند شیوع ویروس کرونا و مقابله با ان نياز به رفع تحريم ها دارد. اما امريکا تحریم‌های تازه‌ای را طی چند روز گذشته علیه آنها و افراد و شرکت‌های همکار با ايران اعمال کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала