تحریم مقامات آمریکایی به دلیل متهم کردن چین در کرونا

© AP Photo / J. Scott Applewhiteتحریم مقامات آمریکایی به دلیل متهم کردن چین در کرونا
تحریم مقامات آمریکایی به دلیل متهم کردن چین در کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه ها: چین به خاطر اتهامات وارده در رابطه با کووید-19 تحریم هایی علیه مقامات آمریکایی را در نظر می گیرد .

به گزارش اسپوتنیک، گلوبال تایمز با استناد به منابع نوشت: چین از موضع ایالات متحده در مورد دخالت پکن در پخش و سرایت کووید-19 بسیار ناراضی است و در نظر دارد مجازات های تلافی جویانه ای علیه افراد، سازمان ها و مقامات این کشور در نظر بگیرد.

اتهام اف.بی.آی علیه چین - اسپوتنیک ایران
اتهام اف.بی.آی علیه چین

پیش از این، لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه آمریكا، اعلام كرد كه لایحه ای در قبال مسئولیت کووید-19 را در مورد مجازات هایی علیه چین برای توزیع کووید-19 کرونا ویروس ارسال كرده است و از رئیس جمهور دونالد ترامپ دعوت كرده است در صورت عدم تحویل گزارش كامل چین در مورد شیوع آن را به مجلس سنا ارائه دهد. از این لایحه هشت سناتور جمهوری خواه دیگر پشتیبانی کردند.

چین به شدت به این لایحه اعتراض کرد و آن را نادیده گرفتن حقایق دانست. براساس اطلاعات گلوبال تایمز، حداقل چهار نماینده مجلس و دو سازمان در لیست تحریم ها قرار می گیرند.

در میان نامزدان خواستار مجازات چین، اریک اشمیت دادستان کل میسوری، علیه چین شکایت کرده و این کشور را به بیماری همه گیر متهم می کند.

به نقل از تحلیلگران گلوبال تایمز: چین نه تنها به صورت نمادین پاسخ خواهد داد، بلکه اقدامات متقابلی انجام خواهد داد که برای آمریکایی ها دردناک خواهد بود.

لایحه ای که در مجلس سنای آمریکا ارائه شده پیشنهاد می کند ظرف دو ماه به تأیید کنگره رسد، که چین گزارش کاملی از این بیماری ارائه کند و تمام بازارهایی را که ویروس می تواند از حیوانات وحشی به مردم سرایت کند، تعطیل کند.

در همین زمان، گراهام خواستار آزادی همه فعالان بازداشت شده در هنگ کنگ پس از همه گیری کرونا ویروس شد.

چشم انداز این لایحه مشخص نیست. ترامپ از چین انتقاد می کند و به طور علنی درباره چگونگی مجبور کردن پکن به "تاوان پرداخت کردن" برای همه گیر بودن توضیح می دهد.

در عین حال، دموکرات ها که اکثریت مجلس نمایندگان را دارند، از ایده اعمال تحریم علیه چین به خاطر ویروس پشتیبانی نمی کنند. چین تمام ادعاهای آمریکا مبنی بر عدم شفافیت را رد می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала