سفیر ایران در روسیه: با رویکرد کنونی واشنگتن، قطعا بازگشت به برجام غیر قابل قبول خواهد بود

© Sputnikسفیر ایران در روسیه: با رویکرد کنونی واشنگتن، قطعا بازگشت به برجام غیر قابل قبول خواهد بود
سفیر ایران در روسیه: با رویکرد کنونی واشنگتن، قطعا بازگشت به برجام غیر قابل قبول خواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در مسکو اظهار داشت که برجام زمانی می‌تواند در حل تنش کارایی داشته باشد که تمامی اعضاء به آن پایبند باشند.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در دومین سالگرد خروج ایالات متحده از برجام در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری ریانووستی به تشریح مواضع ایران در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین المللی پرداخت.

خروج آمریکا از برجام - اسپوتنیک ایران
ارزیابی ضرر ایران با خروج آمریکا از برجام

ریانووستی: در این روزها دقیقا دو سال از لحظه خروج ایالات متحده از توافق هسته ای می‌گذرد و در عین حال واشنگتن بار دیگر تلاش می کند خود را بعنوان عضو برجام معرفی کند. چه احتمالی وجود دارد که درخواست توسط آنها صورت گرفته و پذیرفته شود؟ آیا کشورهای عضو، اجازه بازگشت ایالات متحده به توافقنامه را خواهند داد و بخصوص روسیه با تهران این مسئله را مورد بحث قرار داده است؟

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در پاسخ اظهار داشت: اظهارات اخیر مقامات آمریکایی بیشتر در راستای تامین منافع خود بوده و آنها سعی دارند با استفاده از مکانیزم تعیین شده در برجام تحریم‌های تسلیحاتی ایران را تمدید کنند. اما آمریکایی ها فراموش کردند که از برجام خارج شده اند و نمی توانند به عنوان یک عضو از آن استفاده کنند.

جلالی تصریح کرد: یادآوری می کنم تمامی مشکلات حاضر به دلیل نقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی آمریکا بوجود آمده است. همانطور که رئیس جمهور روحانی گفتند چنانچه آمریکا می خواهد حسن نیت خود را نشان دهد ابتدا باید تحریم ها را لغو کند. لغو تحریم ها علیه ایران بخشی از تعهدات آمریکا بود. برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ زمانی می تواند در حل تنش موجود کارایی داشته باشد که تمامی اعضاء پایبند باشند. آمریکا سعی دارد با نقض قوانین بین المللی تنها منافع خود را تامین کنند.

سفیر ایران در روسیه افزود: قطعا جامعه بین المللی از رعایت قوانین بین المللی توسط تمامی اعضاء استقبال می کند، اما نیت آمریکا در این زمینه صادق و با احترام متقابل نیست. آمریکایی ها بعد از دوسال خروج از برجام، هنوز به اشتباه خود پی نبرده اند و فقط به دنبال اهداف یکجانبه و خودسرانه خود هستند. با این رویکرد واشنگتن، قطعا بازگشت غیر قابل قبول خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала