سهام عدالت اواخر خرداد آزاد خواهد شد

© Photo / tasnimسهام عدالت اواخر خرداد آزاد خواهد شد
سهام عدالت اواخر خرداد آزاد خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فهیمی: تاریخ حدودی برای آزادسازی و امکان خرید و فروش سهام عدالت از هجدهم خرداد ۹۹ در نظر گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسین فهیمی سخنگوی آزادسازی سهام عدالت و مدیرعامل شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی، اظهار داشت: به ‌زودی شاهد ورود 49 میلیون نفر دیگر از اشخاص حقیقی به باشگاه بزرگ سرمایه ‌ای کشور خواهیم بود، از این میزان دو و نیم میلیون نفر فوت کردند که سهام آنها به وراثشان منتقل خواهد شد.

 کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار کرونا در ایران؛ فوت ۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

فهیمی افزود: از 46 و نیم میلیون نفر باقی ‌مانده مشمول سهام عدالت 36 میلیون نفر دارای کد بورسی شده اند، که یک و نیم میلیون نفر احراز هویت در بازار سرمایه داشتند. بر اساس آخرین تصمیمات فرعی شورای‌ عالی بورس اگر افراد احراز هویت در نظام بانکی شده باشند نیاز به احراز هویت مجدد برای دریافت کد بورسی فعال نخواهند داشت، بنابراین توصیه ما به افراد این است که با مراجعه به سایت سازمان خصوصی ‌سازی و وارد کردن شماره شبا از احراز هویت مجدد برای دریافت کد بورسی معاف شوند.

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت خاطر نشان ساخت: راه ورود به بازار سرمایه همان سامانه سجام است، اما اگر افرادی قصد فروش یا نگهداری سهام دارند، باید به سایت خصوصی‌ سازی مراجعه و اطلاعات هویتی خود به ‌ویژه تلفن ‌همراه خود را بِروزرسانی کنند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادامه داد: تعداد مراکز احراز هویت به 2 هزار مرکز ارتقا یافته است و دیگر تجمع انبوه مراجعه ‌کنندگان را مقابل بانک‌ها و دفاتر پیشخوان دولتی مشاهده نمی کنیم. حدود 5 میلیون نفر روش مستقیم آزاد‌سازی سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند که باید از دانش کافی برخوردار باشند.

فهیمی گفت: حدوداً در تاریخ 8 خردادماه سال جاری بعد از مشخص شدن تعداد واقعی سهامدارانی که روش مستقیم و غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، در اطلاعیه‌ ای تاریخ مراجعه افراد به سامانه ‌ها برای فروش سهام عدالت اعلام خواهد گردید. پس از این تاریخ، زمان قطعی که چندان طولانی هم نخواهد بود حدود 10 روز، امکان خرید و فروش سهام عدالت میسر می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала