راه اندازی ۴۰۰ مرکز تست سرپایی کرونا در ایران

© AP Photo / Anmar Khalilراه اندازی ۴۰۰ مرکز تست سرپایی کرونا در ایران
راه اندازی ۴۰۰ مرکز تست سرپایی کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران از راه اندازی ۴۰۰ مرکز نمونه گیری سرپایی کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، علی رضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: همکاری فوق العاده مردم برای رعایت بهداشت فردی و جمعی و توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت، باعث شد الگوی کشوری بسیار قابل توجه باشد.

وی گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، عدم مسافرت و…، باعث شد روزهای بی نظیری را تجربه کنیم و نتیجه آن را دیدیم.

شرایط و الزامات بهداشتی بازگشایی مدارس ایران از هفته آتی - اسپوتنیک ایران
شرایط و الزامات بهداشتی بازگشایی مدارس ایران

رئیسی با اشاره به انجام غربالگری وسیع در سطح کشور که در دنیا بی نظیر بود، افزود: ۷۸ میلیون نفر در مرحله اول که شامل ۹۰ درصد از جمعیت کشور می‌شود، غربالگری شدند و الان مرحله دوم شروع شده که به مرز ۳۲ میلیون نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از ۷۸ میلیون نفری که غربالگری شده‌اند حدود یک میلیون نفر پیدا کردیم که این افرداد علائمی داشتند. آنها به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع شدند و ۱۳۰ هزار نفر پیدا کردیم که واجد توجه بیشتری بودند. از این ۱۳۰ هزار نفر، تست انجام شد.

معاون وزیر بهداشت ایران گفت: قبل از انجام غربالگری کرونا و راه اندازی تست‌های سرپایی، روزانه ۱۲۰۰ نفر ورودی بیمارستان‌ها داشتیم. بعد از راه اندازی غربالگری، در مراحل اولیه روزانه ۲۰۰ مورد پیدا می‌کردیم.

وی تاکید کرد: در مرحله دوم غربالگری، بیشتر تمرکز بر افراد سالمند، آسیب پذیر و مادران باردار است.

رئیسی به راه اندازی ۴۰۰ مرکز نمونه گیری سرپایی در کشور اشاره کرد و افزود: این اقدام باعث شد ورودی بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند.

وی در عین حال خطاب به مردم، گفت: بیماری می‌تواند قابل برگشت باشد و دوباره شیوع پیدا کند، اگر مردم فکر کنند که وظایف آنها تمام شده است. در خوزستان دقیقاً همین موضوع رخ داد و باعث شد به عقب باز گردیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران، در ارتباط با وضعیت برگزاری مراسم احیا شب های قدر، افزود: تا امروز بعدازظهر شرایط نهایی برگزاری مراسم شب‌های قدر اعلام می‌شود و ترجیح ما این است که این مراسم با ظرفیت محدود برگزار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала