در انگلیس آخرین پیام‌های نازی‌ها منتشر شد

© AP Photoدر انگلیس آخرین پیام‌های نازی‌ها منتشر شد
در انگلیس آخرین پیام‌های نازی‌ها منتشر شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انگلستان آخرین پیامهای رمزگشایی شده نازی ها در روزهای پایانی قبل از تسلیم آلمان را منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز ارتباطات دولتی انگلیس پیامهای نازی ها را که قبل از پایان جنگ جهانی دوم در اروپا رهگیری شده بودند، منتشر کرد.

یکی از پیامهایی که به مناسبت 75 سالگرد پایان جنگ جهانی دوم منتشر شد، حاوی آخرین سخنان منتسب به سروان کانکل است که اندکی قبل از تسلیم به ارتش انگلیس در سرویس‌های ویژه نیروی هوایی آلمان خدمت کرده است.

پیام در صبح 7 مه 1945 ارسال شده است: " سربازان بریتانیایی وارد کوکسهاون، شهر بندری در دریای شمال - تقریباً ساعت 14:00 بعد از ظهر 6 مه - از این لحظه کل سیگنال رادیویی متوقف می شود - برای شما آرزو می کنم بهترین ها را داشته باشم. ستوان کانکل."

این پیام توسط کارمندان مدرسه دولتی کد برداری و رمزگذاری بریتانیا رهگیری شد.

در پیغام دیگری که قبلاً رهگیری شده بود، آمده است: "بستن اتصال برای همیشه - بهترین آرزوها - خداحافظ."

چند روز قبل از آن، در تاریخ 4 ماه مه، پیام دیگری رهگیری شده بود. در آن، یک سرباز آلمانی که در ساحل دانمارک بود از طریق ارتباط رادیویی سؤال کرد که آیا کسی سیگار دارد؟ به او گفته شد که (سیگار) نیست.

پیش از این ، ولادیمیر ماکاروف، مورخ سرویس های ویژه روسیه، نویسنده مقالات و کتاب های بی شماری در مورد بازی های رادیویی، گفته بود که بازی های رادیویی که توسط سازمان های امنیتی اتحاد جماهیر شوروی در جریان جنگ بزرگ میهنی انجام شده است، کار اطلاعاتی آلمان علیه شوروی را با مشکل مواجه کرده و سهم بزرگی در پیروزی داشته است.

در جنگ جهانی دوم، 61 کشور با جمعیت 1.7 میلیارد نفر به جنگ کشیده شدند، عملیات نظامی در خاک 40 کشور و همچنین در مسیرهای دریایی و در اقیانوس‌ها انجام شد. جنگ جهانی دوم مخرب ترین و خونین ترین جنگ ها بود. این بیش از 55 میلیون نفر را کشته است. بزرگترین قربانیان اتحاد جماهیر شوروی بودند که 27 میلیون نفر را از دست دادند.

61 کشور با جمعیت 1.7 میلیارد نفر جمعیت به جنگ کشیده شدند ، عملیات نظامی در خاک 40 ایالت و همچنین در تئاترهای دریایی و اقیانوس انجام شد. جنگ جهانی دوم مخرب ترین و خونین ترین جنگ ها بود. در آن بیش از 55 میلیون نفر کشته شدند. بزرگترین شمار قربانیان از آن اتحاد جماهیر شوروی بودند که 27 میلیون نفر را از دست دادند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала