آیا حج امسال با شرط سنی برگزار می‌شود؟

© AFP 2023 / Bandar Aldandaniآیا حج امسال با شرط سنی برگزار می‌شود؟
آیا حج امسال با شرط سنی برگزار می‌شود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمعیت هلال احمر ایران به تشریح سه سناریوی موجود برای حج امسال پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر ایران در خصوص برگزاری مراسم حج امسال اظهار داشت: سه سناریو برای حج امسال وجود دارد؛ یکی اینکه حج برگزار نشود، دوم اینکه ظرفیت محدود باشد و سوم اینکه عربستان مجوز تشرف را برای افراد زیر ۶۰ سال فراهم کند.

حج - اسپوتنیک ایران
مبتلایان به بیماری های زمینه ای به حج امسال نمی روند

همتی افزود: زمانی که عربستان به مسلمانان جهان خبر داد به خاطر کرونا فعلا برای حج تمتع هیچ اقدامی انجام ندهند، این سناریوها را سازمان حج و زیارت قبلا ترسیم کرده بود. با این حال سازمان حج و زیارت کشورمان، اقدامات حج را متوقف نکرد. سهمیه حج ایران برای امسال ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است که طبق اعلام سازمان حج و زیارت، تا به حال ۷۵ درصد این تعداد، ثبت نام کرده‌اند.

روح‌الله پورشعبان، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت ایران با اعلام این خبر که عربستان تا کنون هیچ شرطی برای حج امسال اعلام نکرده است، اظهار داشت که با این حال سازمان حج، سناریوی سوم را فعلا در پیش گرفته و معاینه از زائران زیر ۶۰ سال را آغاز کرده است.

پورشعبان تصریح کرد: معاینه حجاج ۹۹ به صورت مرحله ای خواهد بود و فعلا افراد زیر ۶۰ سال به منظور تایید استطاعت جسمی معاینه می شوند اما با توجه به شرایط کنونی در معاینات پزشکی امسال علاوه بر ادامه روال همیشگی، کد هایی را برای زائران همچون سن، بیماری های قلبی و ریوی، دیابت و ... در نظر گرفته ایم تا در صورت اعلام و اعمال محدودیت اعزام از سوی عربستان، بتوان زائران دارای توانایی را به راحتی تفکیک و اعزام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала