وضعیت فرودگاه‌ها در پساکرونا

© AFP 2023 / Roslan Rahmanوضعیت فرودگاه‌ها در پساکرونا
وضعیت فرودگاه‌ها در پساکرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکسری از محدودیت‌ها پس از پایان حمله همه‌جانبه کروناویروس در فرودگاه‌ها حفظ خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سان»، یکسری از محدودیت‌ها پس از پایان حمله همه‌جانبه کروناویروس در فرودگاه‌ها حفظ خواهد شد. یان مالکاهی مدیر اداری شرکت Gensler London در باره وضعیت فرودگاه‌های آینده دست به پیش‌بینی زد.

وی متذکر شد که در وهله اول بررسی ها و سیستم امنیتی، سرو مواد غذایی و نوشابه ها در فرودگاه‌ها تغییر خواهد کرد. در پساکرونا، فقط با رزرو جا می‌توان در کافه و رستوران های فرودگاه غذا خورد. تعداد میزها برای حفظ فاصله اجتماعی کمتر خواهد شد.

صنعت گردشگری جهان به اثرات کرونا ویروس مبتلا شد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
صنعت گردشگری جهان به اثرات کرونا ویروس مبتلا شد

علاوه بر آن، اپیدمی کروناویروس باعث آن خواهد شد که در فرودگاه ها از فناوری مدرن برای تسریع چک‌این پروازها استفاده شود.سیستم شناسایی چهره و گذرنامه الکترونی به این امر کمک خواهد کرد. مسافران  با کمک اسکن حرارتی و یا گواهی پزشکی در رابطه با عدم ابتلا به کروناویروس چک خواهند شد.

نکته مهم آن است که این نوع چک کردن مسافران باید در سطح بین‌المللی به توافق برسد.  در کشورهای جهان وضعیت اپیدمولوژی در سطوح متفاوت است و یکسری از کشورها کنترل بر دورکاری - خانه‌نشینی و قرنطینه را ضعیف کرده‌اند که ایجاد مشکل می کند.

به گفته کارشناس، مهمترین  مسأله، عدم وجود  فناوری واحد برای تست کروناویروس و دریافت جواب 100 درصد دقیق آنالیز انجام شده است. از هم اکنون در بعضی از فرودگاه ها  اقدامات سختگیرانه‌ای برای تأمین امنیت مسافران اجرایی می شود. به عنوان مثال، هنگام پرواز از لندن به هنگ‌کنگ، مسافران مجبورند تست کروناویروس را بدهند و فقط پس از دریافت جواب، می توانند وارد شهر بشوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала