نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه: آمریکایی‌ها می‌دانند که خلیج فارس منطقه درگیری نیست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه: آمریکایی‌ها می‌دانند که خلیج فارس منطقه درگیری نیست
نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه: آمریکایی‌ها می‌دانند که خلیج فارس منطقه درگیری نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قائم مقام پیشین وزارت دفاع ایران اظهار داشت که هم امریکا و هم ایران می‌دانند که درگیر شدن در خلیج فارس به نفع هیچ کدام نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار حسین علائی، نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و قائم مقام پیشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در خصوص احتمال درگیری میان ایران و آمریکا در خلیج فارس اظهار داشت: من تصورم این است که هم امریکا و هم ایران درگیر شدن آن هم در خلیج فارس به نفع هیچ کدام نیست. آمریکایی ها هم در خلیج فارس ضربه خورده‌اند و هم به ما ضربه زدند.

قائم مقام پیشین وزارت دفاع تصریح کرد: در زمان جنگ و سال های آخر جنگ امریکایی ها 9 بار با ما درگیری نظامی پیدا کردند ولی در این 9 بار، هم ناوهای ما را زدند و هم ناو خودشان خورد. هم به تاسیسات نفتی ما حمله کردند و همه هلی کوپتر خودشان ساقط شده است. بنابراین آنها می دانند منطقه خلیج فارس منطقه درگیری نیست. منطقه ای است که باید برای صلح و تامین امنیت خطوط کشتیرانی فکر کرد.

سردار علائی افزود: ایران هم همواره به دنبال تامین امنیت خطوط کشتیرانی بوده است. من فکر می‌کنم آمریکایی‌ها درست است که از این حرف‌ها می‌زنند، ولی حداقل نظامیان این کشور می دانند شروع جنگ کار بسیار خطرناکی است و باید در آنجا سیاست اجتناب از جنگ را دنبال کنند. اینجا منطقه ایران است و آمریکایی ها از آن سوی دنیا به اینجا آمده‌اند و اینجا را اشغال کرده‌اند. ایران هم همواره به دنبال امنیت است و به صلح فکر می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала