لغو دیدار سالیانه شاعران با رهبر ایران به خاطر شیوع کرونا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آیت الله خامنه ای
آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیدار حضوری شاعران با آیت الله علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی ایران که همه ساله در این روزها برگزار می شد، امسال انجام نمی شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آنا ،  لغو این دیدار به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و نکات ایمنی ناشی از شرایط کرونا بوده است.

با این حال محمد حمزه‌زاده، قائم مقام حوزه هنری با اعلام خبری در صفحه اینستاگرام خود خبر از برگزاری برنامه جایگزین گردهمایی شاعران در حوزه هنری و پخش زنده آن از سیمای جمهوری اسلامی داد.

اکثریت فوتی‌های کرونا در ایران در چه بازه سنی هستند؟ - اسپوتنیک ایران
اکثریت فوتی‌های کرونا در ایران در چه بازه سنی هستند؟

حمزه‌زاده نوشت: «هر سال در شب میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، جمعی از شاعران و اهالی ادب فارسی به دیدار روی ماه رهبری می‌رفتند و در نشستی صمیمی شعر می‌خواندند و می‌شنیدند. امسال اما به سبب شرایط خاص و برای رعایت قواعد بهداشتی، دیدار میسر نشد.

به ابتکار مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، جمعی محدود از شاعران برای بزرگداشت این مناسبت که به تعبیری سال تحویل شعر فارسی بود، نشستی صمیمی و جمع و جور را تدارک دیده‌اند و همه مردم فرهنگ‌دوست ایران را از دریچه شبکه ۴ سیما به میهمانی شعر و شاعری دعوت می‌کنند.

بر این اساس برنامه تلویزیونی «دیدار ماه» در شام میلاد امام حسن مجتبی پخش مستقیم شعرخوانی شاعران برجسته ایران و جمعی از شاعران کشورهای همسایه در حوزه هنری را روی آنتن خواهد برد.

پخش این برنامه زنده ساعت ۲۱:۱۵ جمعه، ۱۹ اردیبهشت از شبکه چهار سیما خواهد بود.

دیروز سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد با شناسایی ۱۶۸۰ مورد جدید کووید ۱۹ در این کشور آمار موارد ابتلا به این بیماری در ایران  از مرز ۱۰۰هزار تن گذشته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала