موضوع گفتگوی تلفنی ترامپ و پوتین چه بود؟

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ و پوتین گفتگوی تلفنی انجام دادند
ترامپ و پوتین گفتگوی تلفنی انجام دادند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریكا اظهار داشت كه آماده است تا با مشاركت روسیه و چین در مورد كنترل تسلیحات بحث و گفتگو كند.

به گزارش اسپوتنیک، امروز 7 می در تماس تلفنی میان ترامپ و پوتین، رئیس جمهور آمریكا اظهار داشت كه آماده است تا با مشاركت روسیه و چین در مورد كنترل تسلیحات بحث و گفتگو كند.

محتوای نامه دونالد ترامپ به رئیس‌جمهور پوتین - اسپوتنیک ایران
محتوای نامه دونالد ترامپ به رئیس‌جمهور پوتین

ترامپ این موضوع را اعلام نمود تا از رقابت گران قیمت اسلحه جلوگیری شود.

در عین حال کاخ سفید گزارش داد که ترامپ همچنین آمادگی خود را برای کمک به روسیه در زمینه مبارزه با کرونا ویروس ابراز داشت.

علاوه بر این، رئیس جمهور آمریكا خاطرنشان كرد که "ایالات متحده متعهد به كنترل تسلیحاتی مؤثر است كه شامل نه تنها روسیه ، بلكه چین نیز می شود. آمریکا برای ممانعت از بحث های آتی آماده است تا از رقابت گران قیمت اسلحه جلوگیری كند."

در این تماس، پوتین و ترامپ همچنین در مورد 75مین سالگرد پیروزی آلمان و سایر موضوعات دوجانبه گفتگو کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود در مجمع جهانی هولوکاست در 23 ژانویه، پیشنهاد کرد با اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل از جمله روسیه، چین، امریکا، بریتانیا و فرانسه جلسه‌ای برگزار شود. آقای پوتین معتقد است که این پنج کشور «مسوولیت ویژه‌ای برای حفظ تمدن» دارند. پیش از این در خبرها آمده بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در دومین گفت‌و‌گوی خود به صورت تلفنی در یک روز، در خصوص مسائل روز جهان از جمله بازار جهانی نفت و شیوع ویروس کرونا و همچنین جنبه‌های مختلف روابط دو جانبه گفتگو کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала