اعلام فرمول قیمت‌گذاری خودرو در ایران در هفته آینده

© Photo / IRNAاعلام فرمول قیمت‌گذاری خودرو در ایران در هفته آینده
اعلام فرمول قیمت‌گذاری خودرو  در ایران  در هفته آینده  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با توجه به افزايش قیمت برخی خودرو ها در ایران از 45 میلیون به 90 میلیون، شیوه ثبت‌نام و عرضه خودرو در ایران اصلاح می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رئیس سازمان بازرسی ایران گفت، ظرف هفته اتی فرمول قیمت گذاری خودرو ارائه می دهد.

بازار خودرو: خودروسازان خواستار افزایش 40 درصدی قیمت هستند - اسپوتنیک ایران
بازار خودرو: خودروسازان خواستار افزایش 40 درصدی قیمت هستند

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در خصوص برخورد با برخی تخلفات صنعت خودرو اظهار کرد: همواره نظارت بر موضوع خودرو را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی برنامه‌های نظارتی مدنظر داریم. در رابطه با قیمت گذاری خودرو و عرضه آن به مردم و نحوه توزیع و واگذاری خودرو، از چند وقت پیش مکاتباتی با معاون اول رییس جمهور و وزارت صمت و اعضای ستاد تنظیم بازار داشتیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ایران در این خصوص گفت: خودروهای تولیدی سایپا و ایران خودرو انحصاری است، بنابراین تعیین قیمت و فرمول قیمت به عهده شورای رقابت است.

درویشیان افزود: متاسفانه مدتی است شورای رقابت را از گردونه انجام تکلیف قانونی خود کنار گذاشته‌اند اما اخیرا با تاکید معاون اول رییس جمهور و مکاتباتی که با وی داشتیم و همچنین جلسه‌ای که دیروز در وزارت صمت با حضور وزیر، معاونان و دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی تشکیل شد از رئیس شورای رقابت هم دعوت شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد ظرف چند روز آینده شورای رقابت فرمول خود را بر اساس دستورالعملی که طبق قانون دارند ارائه کند تا بر اساس آن قیمت خودرو برای امسال تعیین شود.

وزیر صمت روز گذشته در جلسه دستور اکید داد حتما شورای رقابت وظیفه خود را انجام دهد و ظرف چند روز آینده فرمول خود را ارائه کند تا بر اساس آن تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به التهاباتی که در بازار در رابطه با خودرو رخ داده است، گفت: متاسفانه التهاباتی اخیرا تشدید شده در حالیکه هیچ اتفاقی نیفتاده و خودرویی که قیمت آن 40 تا 50 میلیون تومان بوده به یکباره 85 تا 90 میلیون تومان شده است، این اتفاق اتفاق درستی نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала