تاکید روسای جمهور ایران و اتریش بر لزوم تقویت اینستکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تاکید روسای جمهور ایران و اتریش بر لزوم تقویت اینستکس
تاکید روسای جمهور ایران و اتریش بر لزوم تقویت اینستکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسای جمهور ایران و اتریش در یک گفتگوی تلفنی بر ضرورت تقویت اینستکس تاکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، روسای جمهور ایران و اتریش، حسن روحانی و الکساندر فن دربلن در گفتگوی تلفنی بر ضرورت تقویت اینستکس تاکید کردند.

پارلمان اروپا - اسپوتنیک ایران
اینستکس بازوی اجرای تحریم‌ دارویی

در وب سایت رئیس دولت ایران آمده است: رئیس جمهور ایران در این تماس تلفنی، با بیان اینکه آمریکا به رغم شرایط سخت کنونی برای مبارزه با بیماری کرونا، تحریم‌های خود را در مسیر تامین نیاز‌های دارویی و پزشکی ایران ادامه می‌دهد، تصریح کرد: دولت آمریکا حتی برای دریافت وام از صندوق بین المللی پول برای مقابله با این ویروس نیز بشدت مخالفت می‌کند.

روحانی افزود: معتقدیم که اتحادیه اروپا در شرایط کنونی باید اقدام جدی تری در قبال تعهدات خودش نسبت به مسایل بین المللی و برجام به عمل آورد. فعالیت اروپا برای نحوه مقابله با این پاندمی و کمک به کشور‌ها و پایان تحریم غیر قانونی، اهمیت دارد و امیدوارم شاهد یک تحرک و ابتکار جدید از سوی اروپا باشیم.

رئیس جمهور اتریش نیز در این گفت وگو تصریح کرد: اتریش و اتحادیه اروپا مخالف تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستند و به همکاری‌های خود با تهران ادامه می‌دهند. وی  افزود: ما تلاش می‌کنیم روابط ایران و اروپا بدون تاثیرپذیری از آمریکا بهتر شود.

گفتنی است که نخستین تراکنش مالی میان اروپا و ایران از طریق ساز و کار اینستکس در تاریخ 31 مارس صورت گرفت؛ در این مبادله محموله‌ای از اقلام پزشکی به ایران ارسال شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала