نشریه دولتی چین، اظهارت پمپئو را دروغ خواند

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonنشریه دولتی چین، اظهارت پمپئو را دروغ خواند
نشریه دولتی چین، اظهارت پمپئو را دروغ خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه چینی، وزیر امور خارجه آمریکا را متهم کرد که با گفتن دروغ تلاش می کند تا بر نتایج انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی ترامپ تاثیر بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، پایگاه دولتی گلوبال تایمز چین در یادداشتی، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به را به دروغگویی متهم کرد و گفت: او ابایی برای دروغ گفتن در جهت اهداف سیاسی خود ندارد.

دانشمندان موفق به ساخت پادتن کرونا شدند - اسپوتنیک ایران
تحول در درمان کرونا؛ دانشمندان موفق به ساخت پادتن کرونا شدند

در ادامه این گزارش به اظهارات اخیر مایک پمپئو درباره وجود شواهدی از نشأت گرفتن ویروس کرونا در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین اشاره شده و با گذاشتن اظهارات اخیر پمپئو در کنار دیگر اظهارات مشابه درباره شیوع کرونا در چین، نتیجه گیری شده که چنین اظهاراتی از سوی دولت‌ها نمی‌تواند بر پایه مسائل علمی باشد چون هنوز هیچ دانشمند آمریکایی نتوانسته ثابت کند که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین نشأت گرفته شده است. نویسنده براین اساس اظهارات وزیرخارجه آمریکا درباره مدارک موجود از آغاز شیوع کرونا در آزمایشگاهی در چین را زیر سوال می‌برد.

نویسنده همچنین عملکرد دولت ترامپ در برابر شیوع کرونا را زیر سوال می‌برد و معتقد است که اگرچه شیوع کرونا در ووهان غیرمنتظره بود، اما در آمریکا فرصت کافی وجود داشت، اما دولت واشنگتن کاری را انجام نداد.

در این یادداشت اظهارات دروغ و فریب مقامات آمریکایی از جمله پمپئو درباره شیوع کرونا به دلیل منحرف کردن افکارعمومی در آمریکا از ناتوانی دولت این کشور در مقابله با شیوع کرونا توصیف گردیده که مایک پمپئو به عنوان یک مأمور امنیتی با این شگردها آشناست.

در ادامه یادداشت، ادعای پمپئو درباره اینکه چین باید در ارتباط با شیوع کرونا در آمریکا و اروپا مسئول باشد نیز به چالش کشیده شده و نویسنده معتقد است که وزیرخارجه آمریکا نه تنها یک دورغگو است، بلکه توجیهاتی پوچ را برای استدلال ادعاهای خود ارائه می‌دهد.

در پایان یادداشت نیز علت دروغگویی وزیرخارجه آمریکا تلاش او برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی ترامپ در این انتخابات عنوان شده، هرچند به اعتقاد نویسنده، دروغ‌های وزیر خارجه آمریکا آبرو و اعتبار اوانجیلیست‌ها را برده و او از اعتماد جمهوری خواهان آمریکایی سوءاستفاده کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала