عادت‌های جدید در دوران پساکرونا

© Depositphotos.com / Alexrathsشستن دست
شستن دست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رعایت بهداشت هدیه نسل کنونی به نسل بعدی پس از پایان اپیدمی کووید -19 در جهان خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل آلکسیفسکی رئیس مرکز شهری مردم‌شناسی روسیه اظهار داشت که موضوع رعایت بهداشت هدیه نسل کنونی به نسل بعدی پس از پایان اپیدمی کووید -19 در جهان خواهد بود.

مردم در سراسر جهان پس از پایان بیماری همه‌گیر کووید -19، بیشتر دستهای خود را خواهند شست و از تماس با صورت خود خودداری خواهند کرد. کروناویروس زندگی تک تک زمینیان را دچار دگرگونی کرده و همه را وادار کرد به کارهایی برای حفظ سلامتی و جان خود بپردازند.

پاسخ اینستاگرامی پرستار برزیلی به وزیر بهداشت ایران +عکس - اسپوتنیک ایران
پاسخ اینستاگرامی پرستار برزیلی به وزیر بهداشت ایران +عکس

 حتی جنگ جهانی دوم چنین تأثیری نداشت. از این به بعد مردم در سراسر جهان بالاجبار دستهای خود را بیشتر از گذشته خواهند شست. احوالپرسی های گرم، در آغوش گرفتن و بوسه روی گونه کم کم از فهرست روابط انسان ها حذف خواهد شد و خوش و بش ها سردتر خواهند شد. به عنوان نمونه در ایتالیا که  خیلی گرم با یکدیگر سلام و احوالپرسی می کنند، در دوران پساکرونا، به روش سردتری به یکدیگر خوشامد خواهند گفت.این نکته قابل توجه است که در کشورهایی که آداب و رسوم به شدت و گرمای رسوم ایتالیایی نیست، شیوع کروناویروس کمتر بوده است، مثلا در ژاپن.

کارشناس روسیه معتقد است که اپیدمی کروناویروس می تواند موجب تغییرات مثبتی در جامعه بشود  مانند کمک خیریه.

تا 4 ماه مه تعداد  145268 نفر مبتلا به کروناویروس در روسیه به ثبت رسیده است. 1356 نفر درگذشتند و 18095 نفر بهبود یافتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала