سرویس های اطلاعاتی چین درباره درگیری های شدید با آمریکا هشدار دادند

© AFP 2023 / Mark Schiefelbein/Poolسرویس های اطلاعاتی چین درباره درگیری های شدید با آمریکا هشدار دادند
سرویس های اطلاعاتی چین درباره درگیری های شدید با آمریکا هشدار دادند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سندی که خبرگزاری غربی به آن دست یافته نشان می دهد که که اوضاع پیرامون شیوع کرونا و پیامدهای آن می تواند به تقابل ایالات متحده و چین و همچنین افزایش احساسات خصمانه از جانب كشورهای غربی علیه چین منجر شود.

به گزارش اسپوتنیک، بخش های کلیدی گزارش مخفی سرویس های ویژه چینی برای رهبر چین که خبرگزاری رویترز به آنها دست پیدا کرده است نشان می دهد که اوضاع پیرامون شیوع کرونا و پیامدهای آن می تواند به تقابل ایالات متحده و چین و همچنین افزایش احساسات خصمانه از جانب كشورهای غربی علیه چین منجر شود.

در این گزارش که توسط کارشناسان آکادمی روابط بین الملل معاصر چین برای رهبر این کشور تهیه شده است، اشاره شده که احساسات جهانی ضد چینی از زمان سرکوب اعتراضات دانشجویی در میدان تیان‌آن‌من در سال 1989 در بالاترین سطح قرار دارد.

رویترز با استناد به منبع ناشناسی که با محتوای این گزارش آشنا است اعلام کرد: براساس یک سند مخفی، چین باید برای بدترین حالت، حتی برای درگیری خشونت آمیز با ایالات متحده آماده شود. این خبرگزاری نمی تواند تعیین کند تا چه اندازه ارزیابی توصیف شده در این سند محرمانه بیانگر مواضع اتخاذ شده توسط رهبران دولت چین است و اینکه آیا این بر سیاست این کشور تأثیر خواهد گذاشت یا خیر. با این حال، چنین گزارشی به تنهایی نشان می دهد که چقدر به طور جدی چین تهدید احتمالی را برای امنیت و سرمایه گذاری های استراتژیک خود در خارج از کشور را درک می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала