دلیل ایمنی پایین در افراد چیست؟

© Sputnik / Sergei Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر دلیل ایمنی پایین در افراد چیست؟
دلیل ایمنی پایین در افراد چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشکان دلایل پایین آمدن سطح ایمنی انسان عصر مدرن را برشمردند.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر آلرژیست – ایمونولوژیست، مارینا آپلتایوا در مورد پایین بودن سطح ایمنی می‌گوید: " تضعیف ایمنی در افراد در دنیای مدرن ممکن است به دلیل استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک ها باشد. "

برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود در مقابل ویروس کرونا چه بخوریم؟
 - اسپوتنیک ایران
برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود در مقابل ویروس کرونا چه بخوریم؟

به گفته وی، ایمنی بشر در سالهای اخیر بسیار رو به وخامت گذاشته است. بنابراین، بزرگسالان و کودکان بیشتر اوقات بیمار می شوند، عفونت های آنها شدیدتر است و باعث عوارض بیشتر و بیشتر می شود. در این حالت، در صورت بروز ویروس های جدید، ممکن است بدن نتواند با آنها مقابله کند.

این متخصص معتقد است که یکی از عوامل تضعیف سیستم ایمنی بدن می تواند تأثیر آنتی بیوتیک ها باشد و این باعث می شود سیستم ایمنی بدن حساسیت کمتری داشته باشد. آپلتایوا یادآور شد: " آنتی بیوتیک ها ویروس ها را از بین نمی برند: آنها عفونت های باکتریایی را که خود زاییده بیماری های ویروسی هستند، درمان می کنند."

همین دیدگاه توسط استادیار ایمونولوژی در دانشگاه علوم پزشکی ملی تحقیقات پیروگوف، آلرژیست-ایمونولوژیست، اولگا پاشنکو پشتیبانی شد. وی خاطرنشان کرد: " استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک ها منجر به از بین رفتن میکرو فلور طبیعی بدن می شود که جزء لاینفک سیستم ایمنی بدن محسوب می شود. در عین حال، مقاومت پاتوژن ها در برابر آنتی بیوتیک ها به دلیل جهش های متعدد در ژنوم ویروس ها و باکتری ها افزایش می یابد."

خاطرنشان می شود بر اساس آخرین داده‌ها، روسیه از نظر تعداد شهروندان آلوده به کرونا‌ویروس با تعداد 145 هزار و 268 نفر در رتبه هفتم قرار دارد. درمجموع ، در کل زمان همه گیری بیماری، 1356 نفر جان باخته و 18095 نفر بهبود یافته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала