عربستان مسئول کشته شدن 6 هزار کارگر یمنی

© AFP 2023 / Mohammed Huwais/AFO یمن
 یمن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عملیات جنگی ائتلاف بین‌المللی به رهبری عربستان سعودی در یمن، طی 5 سال، باعث کشته شدن بیش از شش هزار کارگر شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه اتحادیه کارگران یمن، عملیات جنگی ائتلاف بین‌المللی به رهبری عربستان سعودی در یمن، طی 5 سال، باعث کشته شدن بیش از شش هزار کارگر شد.

در اعلامیه مذکور آمده است:« اتحادیه کارگران در کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی زحمتکشان از 6229 نفر  کشته و 10698 زخمی در نتیجه عملیات جنگی طی 5 سال اخیر یاد کرد.

مطابق با داده‌های اتحادیه کارگران، ضربات هوایی ائتلاف به ریاست عربستان، 355 کارخانه را ویران کرد. بیش از 15 هزار نفر از کارگران بیکار شدند.

مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش شیعه "انصار الله" از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن به رهبری عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی حمایت می کند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала