آسیب شناسی منجر به مرگ کروناویروس

© AFP 2023 / Stringerآسیب شناسی منجر به مرگ کروناویروس
آسیب شناسی منجر به مرگ کروناویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان ایرلندی به آسیب شناسی علت مرگ بیماران کروناویروس پرداختند و یکی از عواملی که منجر به مرگ می شود را توضیح دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نوشته پورتال EurekAlert، دانشمندان مرکز عروق بیولوژیکی ایرلند و کالج سلطنتی جراحان صدها لخته خون را در ریه های بیمارانی که از بیماری کرونا‌ویروس درگذشته‌اند، کشف کردند.

قانل ویروس کرونا معرفی شد  - اسپوتنیک ایران
قانل ویروس کرونا معرفی شد

به گفته کارشناسان، انعقاد غیر طبیعی خون منجر به مرگ می‌شود. به ویژه بیمارانی با چنین سندرومی هستند که دچار حالت شدید بیماری می شوند و به مراقبت های ویژه نیاز دارند.

براساس این مطالعه، علاوه بر آلوئولهای تنفسی (کیسه هوایی) که تحت تأثیر پنومونی کروناویروس قرار گرفته اند، صدها لخته خون در خود ریه ها مشاهده شده است.

شایان ذکر است که چنین عارضه‌ای در انواع دیگر عفونتهای ریوی مشاهده نمی شود.

به گفته محققان، اختلال عملکرد انعقادی تا حدی بروز هیپوکسی (افت سطح اکسیژن خون) در بیماران مبتلا به COVID-19 را توضیح می دهد.

به گفته یكی از نویسندگان این مطالعه، پروفسور جیمز ا- دانل، انعقاد خون غیر طبیعی در كرونا‌ویروس شدید خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را افزایش می دهد.

پیش از این در تاریخ 2 ماه مه، دکتر آلا مینورووا در مورد تفاوت در روند کرونا‌ویروس در زنان و مردان صحبت کرد. به گفته وی، به دلایل بسیاری، زنان راحت تر این عفونت را تحمل می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала