مشاجره توئیتری پمپئو و یک سناتور آمریکا درباره برجام

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaمشاجره توئیتری پمپئو و یک سناتور آمریکا درباره برجام
مشاجره توئیتری پمپئو و یک سناتور آمریکا درباره برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا و سناتور ایالت ماساچوست به مشاجره توئیتری با یکدیگر درباره خروج ایالات متحده از برجام پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و الیزابت وارن، سناتور دموکرات ترقی‌خواه ایالت ماساچوست  در توئیتر به مشاجره با یکدیگر درباره خروج آمریکا از برجام پرداختند.

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توئیتری در جواب به سناتور ایالت ماساچوست نوشت: نخیر، آمریکا و اسرائیل خارج از توافق هسته‌ای ایران،‌ امنیت بیشتری دارند. متشکرم که شما شفاف کردید که خواستار برداشته شدن تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر هستید.

وارن پیش از این در پیامی نوشته بود: در واقع، پاراگراف ۱۰ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل آمریکا را تشویق می‌کند که اختلافات را از طریق توافق هسته‌ای ایران حل کند، همان توافقی که شما از آن خارج شدید و گزینه‌های ما را محدود کرده و ایمنی ما را کمتر کردید.

​گفتنی است، ممنوعیت‌های مربوط به فروش سلاح به ایران به موجب مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از روز ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ برداشته خواهد شد. دولت آمریکا در روزهای گذشته قطعنامه‌ای را میان شماری از اعضای شورای امنیت توزیع کرده که خواستار تمدید این تحریم‌ها علیه ایران است. با این حال، تصویب این قطعنامه منوط به موافقت ۹ عضو شورای امنیت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала