روسیه، آمریکا را به بازنویسی تاریخ پیروزی بر آلمان نازی متهم کرد

© Sputnik / Max Alpert /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه، آمریکا را به بازنویسی تاریخ پیروزی بر آلمان نازی متهم کرد
روسیه،  آمریکا را به بازنویسی تاریخ پیروزی بر آلمان نازی متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت روسیه در ایالات متحده از واشنگتن خواست تا از اجرای برنامه های شبه تاریخی با هدف بازنویسی تاریخ پیروزی اتحاد شوروی در جنگ کبیر میهنی علیه فاشیسم دست بردارد.

به گزارش اسپوتنیک، این فراخوان پس از انتشار شرایط یکی از چنین برنامه هایی در وبسایت  نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در مجارستان صورت گرفت.

در توضیحات مسابقه بر سر اعطای گرانت وزارت امور خارجه آمریکا که به 75 سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم اختصاص یافته ، از شرکت کنندگان  بالقوه دعوت می شود توجه خود معطوف سرگذشت افراد مشخص و شواهد شفاهی "از جمله اقدامات انسان دوستانه و ​​مقاومت و همچنین خشونت و همکاری در گرما گرم هولوکاست و جنگ جهانی دوم و تحت استبداد و ظلم اتحاد جماهیر شوروی" کنند.

نظامیان شوروی در اردوگاه های آلمان . - اسپوتنیک ایران
چرا روسیه به مراسم پایان جنگ جهانی در آلمان دعوت نشده است؟

در بیانیه منتشره در صفحه سفارت روسیه در فیس بوک گفته می شود : "در 75 مین سالگرد پیروزی بزرگ ، وزارت امور خارجه آمریکا كوششی وقیحانه دیگری را برای بازنویسی تاریخ و به فراموشی سپردن سهم قاطع ملت های  اتحاد جماهیر شوروی در پیروزی بر نازیسم و پایان هولوكاست انجام می دهد. ما از طرف آمریكایی می خواهیم از دنبال کردن برنامه های عامداً نادرست ، ناشایست و شبه تاريخی دست بردارد".

پیش از این ، سرگئی ریابکوف ، معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که ایالات متحده در تلاش است با برگ بازنویسی تاریخ به نفع خود از جمله با هدف اندک جلوه دادن نقش ارتش سرخ در پیروزی در جنگ جهانی دوم بازی کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала