واشنگتن از اقدامات ترکیه در ادلب پشتیبانی می کند

© REUTERS / Murad Sezer واشنگتن از اقدامات ترکیه در ادلب پشتیبانی می کند
 واشنگتن از اقدامات ترکیه در ادلب پشتیبانی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده آمریکا در پی حمایت از ترکیه، یا ارتش سوریه حمله را در منطقه ادلب سر می گیرد و یا اوضاع به سمت یک راه حل سیاسی حرکت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک جیمز جفری، نماینده ویژه ایالات متحده در سوریه گفت: ایالات متحده معتقد است که وضعیت استان ادلب در درگیری ها در سوریه بسیار مهم است و از این نظر، آنها از اقدامات و عملیات ترکیه در این منطقه استقبال می کنند.

وی گفت: "ادلب اکنون مهمترین عامل درگیری در سوریه است که از سال 2011 آغاز شده است. ما خوشحالیم که ارتش سوریه و متحدان آن – "روسیه و ایران" توسط ارتش ترکیه در آنجا متوقف شده اند."

در عین حال ، او وضعیت فعلی در ادلب را "آتش بس روسی و ترکیه" توصیف کرد.

وی گفت: "ما به شدت از آتش بس پشتیبانی می کنیم، ما به شدت از اقدامات نظامی ترکیه حمایت می کنیم. ما معتقدیم که این آتش بس مطابق با درخواست فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای سوریه در جهت آتش بس ملی است."

وی خاطرنشان کرد: اکنون در یک لحظه سرنوشت ساز زمان قرار داریم: یا ارتش سوریه حمله را در منطقه از سر می گیرد و یا اوضاع به سمت یک راه حل سیاسی حرکت خواهد کرد.

وی همچنین گفت که براساس منابع  مختلف، حملات تروریستی در خارج از ادلب بسیار نادر است و این یک "فرصت خوب" برای برقراری آتش بس است. جفری افزود: ایالات متحده، كمكهای لازم را به كمیته قانون اساسی سوریه ارائه می دهد و به دمشق فشار می آورد تا بتواند آن را به یك راه حل مصالحه برای مناقشه در سوریه ترغیب كند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала