سوریه: ترکیه تسلیحات پیشرفته در ادلب قرار داده

© REUTERS / Denis Balibouseسوریه: ترکیه تسلیحات پیشرفته در ادلب قرار داده
سوریه: ترکیه تسلیحات پیشرفته در ادلب قرار داده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل نسبت به استقرار پدافند ضدهوایی ترکیه هشدار داد و احتمال دست یابی تروریست ها به سلاح های پیشرفته را بعید ندانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، روز چهارشنبه‌ در ویدئو کنفرانس جلسه شورای امنیت، اظهار داشت، که ترکیه سامانه ضدهوایی خود به نام هاوک که ساخت آمریکا است را در ادلب مستقر کرده است تا مواضع خود را تقویت کند.

آلمان حزب‌الله را سازمان تروریستی اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
آلمان حزب‌الله را سازمان تروریستی اعلام کرد

وی همچنین تاکید داشت: این مسئله نقض آشکار قوانین بین ‌المللی و منشور سازمان ملل متحد است.

الجعفری همچنین درباره پیامدهای دستیابی تروریست‌ها به موشک‌های ضدهوایی تحت حمایت آنکارا هشدار داد و اذعان داشت: این اقدام می ‌تواند منجر به نتایج فاجعه ‌بار و غیرقابل پیش‌بینی شود.

نماینده دائم سوریه در شورای امنیت، حضور ترکیه در خاک سوریه را غیرقانونی خواند و با اشاره به حمایت ‌های تسلیحاتی آنکارا از گروههای تروریستی در سوریه افزود: این اقدام تنها به این امر ختم نمی‌شود بلکه وزیر دفاع این کشور نیز وارد خاک سوریه می‌شود و با سرکرده ‌های برخی از گروه‌های تروریستی دیدار می‌کند.

وی ترکیه را به نقض تعهدات خود در ذیل توافقنامه‌های سوچی، آستانه و مسکو متهم کرد و گفت ترکیه از مسئولیت ‌های خود در قبال اجرای این توافق‌ها شانه خالی می‌ کند و از گروه‌های تروریستی‌ پشتیبانی می ‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала