روسیه: عدم مرزبندی بین کلاهکهای هسته ای استراتژیک و غیر‌استراتژیک خطرناک است

© Sputnik / Sergey Pyatakovروسیه : عدم مرزبندی بین کلاهکهای هسته ای استراتژیک و غیر استراتژیک خطرناک است
روسیه : عدم مرزبندی بین کلاهکهای هسته ای استراتژیک و غیر استراتژیک خطرناک است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارج روسیه به مطالب منتشر شده در سایت وزارت خارجه آمریکا در مورد کلاهکهای هسته‌ای واکنش نشان داد و آن را خطری برای امنیت هسته ای جهانی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ماریا زاخارووا گفت: " ایالات متحده در تلاش است مرز بین سلاح های هسته ای غیر استراتژیک و استراتژیک را پاک کند و این منجر به افزایش تهدیدات درگیری هسته ای می شود."

به گفته وی، وزارت امور خارجه روسیه با گزارش وزارت امور خارجه ایالات متحده در مورد موضوع زرادخانه هسته ای با توان پایین آشنا شد.

 آمریکا: شاید روسیه آزمایشات سلاح هسته ای انجام داده باشد - اسپوتنیک ایران
آمریکا: شاید روسیه آزمایشات سلاح هسته ای انجام داده باشد

وی ادامه داد: " ما به مطالبی که در تاریخ 24 آوریل در وب سایت وزارت امور خارجه (آمریکا) منتشر شده توجه کردیم، آن در مورد ایجاد کلاهک های هسته ای توان پایین W76-2 در ایالات متحده و تجهیز آنها در بخش هایی از  موشک های بالستیک زیردریایی‌ های Trident 2 بود و نیاز به توسعه و استقرار سلاح های هسته ای توان  پایین را واکنشی نشان قلمداد کرد به "افزایش تهدیدات جهانی"، پیش از همه "ایجاد پتانسیل هسته ای روسیه و چین". همانطور که بیش از یکبار توضیح دادیم، چنین اقدامی را خطرناک می دانیم، ما معتقدیم که این یک عامل بی ثبات سازی است."

نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه خطر ابهام در مرزبندی بین سلاح های هسته ای غیر استراتژیک و استراتژیک را یادآور شد.

زاخارووا افزود : "به نظر ما، در اینجا به طرز آشکاری، آشفتگی در مرزبندی بین سلاح های هسته ای غیر استراتژیک و استراتژیک در اینجا اتفاق می افتد، و این به ناچار منجر به پایین آمدن آستانه امنیت هسته ای و افزایش تهدیدات درگیری هسته ای می شود. این تنها نظر ما نیست - یک نظر مشابه توسط نمایندگان معتبر جامعه دانشگاهی آمریکا ابراز شده است، در واقع، حتی کنگره ایالات متحده ".  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала