واکنش نماینده دائم روسیه درباره برنامه های آمریکا برای ایران و برجام

© Sputnik / Alexander Natruskin واکنش نماینده روسیه درباره برنامه های آمریکا برای ایران و برجام
 واکنش نماینده روسیه درباره برنامه های آمریکا برای ایران و برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین، ادعاهای آمریكا مبنی بر تعهد به توافق هسته ای و برنامه های واشنگتن در این رابطه برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران را بدبینانه خواند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین، اتهامات ایالات متحده مبنی بر تعهد هسته ای و برنامه های واشنگتن برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران را بدبینانه خواند.

کارشناس نقطه ضعف پایگاه های نظامی آمریکا را در زمان شیوع کرونا نام برد - اسپوتنیک ایران
کارشناس نقطه ضعف پایگاه های نظامی آمریکا را در زمان شیوع کرونا نام برد

اولیانوف در توییتر خود نوشت: "اکنون ایالات متحده ادعا می کند که عضو برجام باقی می ماند و بر این اساس حق این را دارد تا با استفاده از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل  مکانیسمی را برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران ایجاد کند. آنها می گویند این واقعیت به این که ایالات متحده مدت ها است از توافق خارج شده و در تلاش است تا آن را تجزیه کند، ربطی ندارد. بدبینی اینجا می گردد."

روزنامه نیویورک تایمز پیشتر با اشاره به منابع دولتی ادعا کرده بود که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در حال کار بر روی طرحی است که براساس آن، ایالات متحده قادر خواهد بود از مفاد توافق هسته ای با ایران استفاده کند(که دونالد ترامپ، به طور رسمی در سال 2018 از این توافق خارج شده بود) تا تحریم تسلیحاتی را علیه ایران گسترش دهد یا اینکه تحریم های سخت تری را اعمال کند. در این نشریه آمده است كه وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد در صورت امتناع شورای امنیت سازمان ملل از تحریم تسلیحات ایران، این مسیر را طی كند. این روزنامه خاطرنشان كرد كه روسیه به احتمال زیاد تلاش برای اعمال تحریم را وتو خواهد كرد و چین نیز همین كار را می كند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала