هزاران دلار جریمه سرفه در استرالیا

© Depositphotos.com / Imagepointfrسرفه
سرفه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایالت کوئینزلند استرالیا جریمه‌ای تا 13000 دلار در ازای سرفه و عطسه مقرر کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ای بی سی نیوز»، مقامات ایالت کوئینزلند استرالیا جریمه‌ای تا 13000 دلار در ازای سرفه و عطسه و تف‌کردن مقرر کردند. اگر شخص به سمت اشخاصی که مشغول انجام وظایف مهم اجتماعی هستند، سرفه یا عطسه کند مجبور به پرداخت چنین جریمه‌ای خواهد شد.

به گفته آناستاسیا پالاشوک نخست وزیر ایالت کوئینزلند در محل وقوع سرفه یا عطسه جریمه 1300 دلاری نوشته می شود. اما اگر کار به دادگاه بکشد، این جریمه می تواند 10 برابر شود.

وضع این نوع جرایم برای حمایت از کارمندان بهداشت، خرده‌فروشان و پیک ها، پلیس و مأموران آتش‌نشانی، رانندگان تاکسی و وسایل نقلیه عمومی اجرایی می‌شود.

مطابق با آخرین آمار، تعداد مبتلایان به کروناویروس در سراسر جهان به بیش از 3 میلیون نفر افزایش یافته است. از این تعداد 882552 نفر بهبود یافته‌اند و 207090 نفر بر اثر ابتلا به « کووید-19» درگذشتند.

ممنوعیت ورود مسافران خارجی از ایران به استرالیا - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت ورود مسافران خارجی از ایران به استرالیا

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала