ارمنستان و ایران بار دیگر همکاری های اقتصادی را احیا می کنند

© Sputnik / Kirill Kallinikovارمنستان و ایران بار دیگر همکاری های اقتصادی را احیا کنند
ارمنستان و ایران بار دیگر همکاری های اقتصادی را احیا کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارمنستان و ایران قصد دارند تجارت و همکاری های اقتصادی را پس از محدودیت های کرونا احیا کنند.

به گزارش اسپوتنیک؛ نخست وزیر ارمنستان، نیکول پاشینیان و رئیس جمهور ایران حسن روحانی روز سه شنبه در گفتگوی تلفنی آمادگی خود را برای بازگرداندن همکاری های تجاری و اقتصادی ابراز کردند.

 13 کشور دیگر خواهان کمک روسیه برای مبارزه با کرونا شدند  - اسپوتنیک ایران
13 کشور دیگر خواهان کمک روسیه برای مبارزه با کرونا شدند

سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان در این خصوص گفت: "پاشینیان و روحانی آمادگی خود را برای اتخاذ تدابیر مناسب برای بازگرداندن حجم تجارت و همکاری های اقتصادی که قبل از بیماری همه گیر کروناویروس وجود داشته را ابراز داشتند. در عین حال، آنها آمادگی خود را برای حفظ محدودیت های ناشی از وضعیت خاص این بیماری اعمال می کنند".

در اوایل ماه مارس، ارمنستان به دلیل تهدید شیوع کووید 19 تصمیم به محدود کردن تردد زمینی و هوایی با ایران گرفت. حمل بار با ایران و این کشور تحت کنترل ستاد عملیاتی انجام می گیرد.

اوایل سه‌شنبه، پاشینیان گفت که طی 10 روز آینده، دولت محدودیت فعالیت اقتصادی را که به عنوان بخشی از مبارزه با گسترش کروناویروس اعمال شده است را به حداقل خواهد رساند.

نخست وزیر ارمنستان بطور مستقیم در فیس بوک گفت: "اگر اتفاقی فوری نیفتد، در 10 روز آینده با کشورهای همسایه محدودیت ها را به حداقل می رسانیم. ما فکر می کنیم که باید تمام حوزه های فعالیت اقتصادی باز شود."

در ارمنستان ، رژیم اضطراری و محدودیت های مربوط به کرونا ویروس تا 14 ماه مه معتبر است.

براساس داده های روز سه‌شنبه ، تعداد موارد آلوده به عفونت با کووید 19 در ارمنستان 1 هزار و 867 نفر است ، 30 نفر درگذشته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала