کلاهبرداری جدید با استفاده از صدای وزیر قلابی +ویدئو

© Fotolia / Jfhpسرقت بیش از 500 میلیون دلار ارز رمزی توسط هکرها
سرقت بیش از 500 میلیون دلار ارز رمزی توسط هکرها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری و شبیه سازی صدای وزیر جوان به بهانه برنده شدن در مسابقه برای به دام انداختن مردم شگرد جدید کلاهبرداران است.

به گزارش اسپوتنیک، شگرد جدید یک گروه کلاهبرداری در ایران با استفاده از تماس تلفنی و شبیه‌سازی صدای وزیر جوان و کسر مبالغی از حساب برخی مشترکان تلفن همراه به دنبال شکایت تعدادی از این مشترکان برملا شده است. این نوع کلاهبرداری از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی به بهانه برنده‌شدن در یک مسابقه رادیویی آن هم با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افراد زیادی را به دام خود انداخته است و از حساب آنان برداشت کرده است. ضمن اینکه وزیر ارتباطات در این باره هشدار داده است، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزرات ارتباطات نیز اطلاعیه‌ای صادر کرده است. در این اطلاعیه آمده است هرگونه تماس مشکوک با عنوان مسابقات رادیویی با حضور  آذری جهرمی، وزیر ارتباطات با مشترکان تلفن همراه و ثابت، با هدف کلاهبرداری انجام می‌گیرد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون در هیچ یک از برنامه‌های صدا و سیما که در آن مسابقه‌ای همراه با اهدای جوایز برگزار شود، شرکت نکرده و نمی‌کند. از این رو مشترکان عزیز به هرگونه تماس مشکوک و نوید برنده‌شدن در مسابقات رادیو-تلویزیونی با حضور وزیر ارتباطات توجهی نکرده و شماره تماس کلاهبرداران را برای پیگیری به سامانه ۱۹۵ گزارش کنند.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

کاربران بسیاری ضمن ابراز تاسف از وجود چنین کلاهبرداری‌ها و مال باختن افرادی که طعمه این کلاهبرداری شده‌اند، عنوان می‌کنند در روزگاری که مردم به سختی می‌توانند مخارج خود را تامین کنند، نگرانی و ترس از اینکه مبادا به دام این قبیل کلاهبرداری‌ها بیفتند نیز زندگی را سخت‌تر می‌کند. این کاربران معتقدند تنها کاری که می‌توان برای پیشگیری از این اتفاق انجام داد این است که به تماس‌های ناشناس و مشکوک پاسخ داده نشود و در صورت مشاهده چنین مواردی و یا موارد مشابه به سرعت آن را جهت پیگیری به پلیس گزارش دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала