کاهش محدودیت های کرونا در برخی از کشورها

© AFP 2023 / Cindy Ord/Getty Imagesکاهش محدودیت های کرونا در برخی از کشورهای جهان
کاهش محدودیت های کرونا در برخی از کشورهای جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی از کشورهای جهان محدودیت های اعمال شده در پی شیوع ویروس کرونا را کاهش دادند.

به گزارش اسپوتنیک، برخی کشور‌های جهان با کنترل شیوع ویروس کرونا بخشی از محدودیت‌های اعمال شده که برای جلوگیری از فراگیر شدن این ویروس اتخاذ کرده بودند را لغو و یا کاهش داده‌اند.

در جمهوری چک، سوئیس، کرواسی و نروژ برخی محدودیت‌های اجتماعی از نیمه ‌شب گذشته برداشته شده است. در ترکیه منع تردد آمد و شد چهار روزه شبانگاهی لغو شد.

کاهش شدید مرگ و میر از کرونا در ایتالیا  - اسپوتنیک ایران
کاهش شدید مرگ و میر از کرونا در ایتالیا

جمهوری چک از جمله نخستین کشورها در اروپا است که بخش قابل توجهی از محدودیت های وضع شده را کاهش داده است. از روز جمعه، دولت این کشور به شهروندان اجازه سفرهای کاری به سایر کشورها را صادر کرد. همچنین به اجازه داده شده که در بیرون از منزل و در گروه های کمتر از ده نفر  گشت و گذار کنند. براساس برنامه جدید کاهش محدودیت های قرنطینه ای، در تاریخ 27 آوریل فروشگاه ها و مراکز خدماتی، باشگاه های بدنسازی، کتابخانه ها و باغ وحش ها (به جز مراکز سرپوشیده) می توانند فعالیت خود را آغاز کنند و کلیساها نیز بازگشایی می شوند.  

اسپانیا که یکی از کشور‌های اروپایی با شمار بالای مبتلایان و جانباختگان کرونا است، بخشی از محدودیت‌های سنگین خود را که برای مقابله با شیوع کرونا اعمال کرده بود کاهش داد. بر این اساس فعالیت کارخانه‌ها، ساخت و ساز و برخی از مشاغل کم خطر از سر گرفته شده است. در اسپانیا بیش از 200 هزار نفر به کرونا مبتلا شدند و نزدیک به 21 هزارنفر نیز جان خود را از دست دادند.

بیماری همه گیر ویروس کرونا تقریباً به همه کشورهای دنیا سرایت کرده است. براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا به 2 میلیون 800 هزار نفر رسیده و حدود 195 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала