هشدار ستاد کل نیروهای مسلح به بر هم زنندگان ثبات امنیت در منطقه

© Wikipediaستاد کل نیروهای مسلح ایران
ستاد کل نیروهای مسلح ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ستاد کل نیروهای مسلح ایران، حضور ارتش ایالات متحده آمریکا در مناطق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امنیت منطقه را برهم می زند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام داشت: تشکیل اتئلاف های دروغین به رهبری آمریکا به بهانه حفظ امنیت کشتیرانی واقعیت نداشته و اقدامی مخاطره آمیز و در عین حال بر هم زننده صلح و امنیت منطقه است.

دکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
موسوی: گزارش سازمان منع سلاح‌ های شیمیایی درباره سوریه جانبدارانه است

در متن این بیانیه آمده است:‌ خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به عنوان آبراههای مهم بین المللی و شاهرگ اقتصاد جهانی همواره مناطق امنی برای تردد و عبور و مرور کشتی های نفتی و  تجاری بوده و در تمام سال های گذشته از امنیت لازم برخوردار بوده است و در این جهت جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای منطقه کوشیده است ثبات و آرامش را در تراز قابل قبولی حفظ کنند.

رفتارهای مخاطره آمیز و برهم زننده امنیت کشتیرانی از زمانی آغاز شد که پای کشور ماجراجو و تروریست آمریکا و برخی از متحدان آن به این منطقه حساس باز شده است.

آمریکا با تردد پرضرر و استقرار پایگاه های نظامی در منطقه عملاً منشاء بی قانونی، شرارت و ناامنی شده و جمهوری اسلامی ایران بارها رفتارهای بی ثبات کننده و بر هم زننده نظم و امنیت منطقه ای و مغایر با قوانین و مقررات بین المللی آمریکا را به مجامع جهانی و بین المللی گوشزد کرده است.

از این رو ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حضور آمریکا و متحدان آن را نامشروع و مبدأ و منشاء شرارت و ناامنی در منطقه ارزیابی می کند و از آنها می خواهد هنگام تردد در آبهای انحصاری اقتصادی ایران، ضمن تمکین از قوانین و قواعد بین المللی و همچنین مقررات جمهوری اسلامی ایران از هر گونه ماجراجویی، اقدامات مغایر دریانوردی ایمن و بی ضرر و روایت های دروغین از رفتارهای مخاطره آمیز خود، جداً خودداری کنند. 

جمهوری اسلامی ایران اعتقاد راسخ دارد و همواره اعلام و تأکید کرده است که کشورهای منطقه  برای حفظ و برقراری امنیت خلیج فارس، آبراه حیاتی تنگه هرمز و دریای عمان و انتقال انرژی از توانمندی لازم برخوردار هستند و ائتلاف های دروغین فرا منطقه ای به رهبری آمریکا نه تنها کمکی به حفظ ثبات و امنیت در این منطقه نمی کند که بر هم زننده نظم و امنیت منطقه ای است.

ستاد کل نیروهای مسلح از آمریکا و متحدان اقماری آن می خواهد با پایان دادن به اقدامات تحریک کننده و مخاطره آمیز، مانع گسترش تنش و ناامنی در این منطقه راهبردی جهان شوند و به آنها شدیداً هشدار می دهد که هنگام عبور از آبهای انحصاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان و خلیج فارس و فضای هوایی این مناطق شامل FIR (فضای تحت مدیریت هوایی کشور) و ADIZ (منطقه شناسایی پدافند هوایی) به قوانین و مقررات بین المللی احترام بگذارند و از ایجاد هر گونه تنش و درگیری خودداری کنند.

همانگونه که بارها اعلام شده است، جمهوری اسلامی ایران آغازگر هیچگونه تنش و درگیری در منطقه نبوده و نیست امّا همواره با آمادگی، صلابت و قدرت از تمامیت ارضی خود دفاع می کند و بدیهی است هرگونه ماجراجویی، اقدام ایذایی و تحریک آمیز منجر به عکس¬العمل قاطع  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد شد که عواقب آن متوجه نیروهای متخاصم از جمله آمریکا خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала