هشدار روحانی به مردم: کرونا هرآن و هرجا ممکن است شعله ور شود

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار روحانی به مردم: کرونا هرآن و هرجا ممکن است شعله ور شود
هشدار روحانی به مردم: کرونا هرآن و هرجا ممکن است شعله ور شود
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران بیان داشت: ما باید تلاش کنیم منطقه سفید در کشور توسعه یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر آنلاین حسن روحانی رئیس جمهور ایران عصر دوشنبه در بخشی از اظهاراتش در جلسه هم‌اندیشی با روسای پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ درخصوص روند مقابله با کرونا بیان داشت: در کل روند، روندی نزولی خوبی است وقتی می‌گوییم روند نزولی یعنی همه کار کردند یعنی شما در کیت تشخیص کار کردید در ونتیلاتور کار کردید یعنی در ضد عفونی کار کردید در ماسک کار کردید یعنی شما دارید در درمان کار می‌کنید.

روحانی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های دیگر به فکر واکسن هستند معنایش این است یک کار بزرگی در سراسر کشور در حال انجام است. همه دست به دست هم دادند و این کار عظیم پیگیری می‌شود. امیدوارم این روند با کمک مردم ادامه پیدا کند. البته همه این کارهایی که می‌شود باید کل ملت کمک کنند در صحنه یعنی همه مردم باید به دستورالعمل‌هایی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌دهد توجه کنند. با توجه به آنهاست که این کارها مفید واقع می شود و گرنه شیوع این بیماری به گونه ای است که هر آن هر کجا ممکن است شعله ور شود و ما حواسمان جمع باشد.

 کرونا ویروس  - اسپوتنیک ایران
تعداد مبتلایان به کروناویروس در جهان از مرز 3 میلیون نفر گذشت

روحانی گفت: تصمیم اخیری که اتخاذ کردیم به نظر من تشویق کننده استان‌ها و شهرستان‌ها و تشویق کننده محققین و شرکت های دانش بنیان ما است.

رییس جمهور ایران گفت: تقسیم بندی شهرستان‌ها برای این است که آنجاهایی که شرایط سفید دارند بتوانند فعالیت اجتماعی را راحت‌تر انجام دهند. البته پروتکلها باید همچنان مورد مراعات قرار بگیرد اما این تصمیم که اتخاذ شد مساجد، محافل دینی و مذهبی در جاهای سفید با توجه به پروتکل بتواند فعالیت خود را از نیمه شهریور یا نیمه ماه رمضان آغاز کنند و معنایش این است که می‌توانیم رقابتی بین دانشگاه های علوم پزشکی، بین بیمارستان و بین پارک‌های علم فناوری در استان‌های مختلف آغاز کنیم و همه باید به سمت سفید شدن تلاش کنیم.

رییس جمهوری با اشاره به اجرای طرح رنگ بندی منطقه ای (سفید، زرد و قرمز) برای وضعیت کرونا در کشور بیان داشت: ما باید تلاش کنیم منطقه سفید در کشور توسعه پیدا کند، قرمز به سمت زرد و زرد به منطقه سفید تبدیل شود، تا آرام آرام از ویروس کرونا فاصله بگیریم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала