میلیون ها شاغل در بریتانیا به خاطر کرونا خانه نشین شدند

© AFP 2023 / Justin Tallisمیلیون ها شاغل در بریتانیا به خاطر کرونا خانه نشین شدند
میلیون ها شاغل در بریتانیا به خاطر کرونا خانه نشین شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس اعلام کرد که بحران کرونا خسارات مالی هنگفتی به اقتصاد این کشور وارد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس با اشاره به خسارت‌های هنگفت مالی ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا (کووید-19) در این کشور، اعلام کرد که شیوع این ویروس حدود چهار میلیون نیروی کار را در این کشور خانه‌نشین کرده است.

حیوانات دو مزرعه پرورش راسو در هلند به کرونا مبتلا شدند - اسپوتنیک ایران
حیوانات دو مزرعه پرورش راسو در هلند به کرونا مبتلا شدند

وی افزود: 25 درصد شرکت های تجاری در انگلیس، فعالیت‌های خود را متوقف کرده و 500 هزار شرکت برای پرداخت حقوق کارکنان خود به کمک هزینه‌های دولت متوسل شده‌اند. یک میلیون و 500 هزار بیکار نیز برای دریافت کمک هزینه معیشتی از آغاز قرنطینه تاکنون درخواست داده‌اند. وی اوضاع اقتصادی کشور را بسیار وخیم توصیف کرد و هشدار داد که ممکن است وضع از آنچه هست، دشوارتر شود. 

سوناک افزود؛ هرچند مساعدت مالی دولت تاکنون مشاغل و شرکت‌ها را از مرز ورشکستگی نجات داده اما منابع دولت محدود است و قادر به نجات تمام کسب و کارهای کشور نیست.  

دولت انگلیس به دنبال شیوع ویروس کرونا و وضع مقررات قرنطینه 330 میلیارد پوند اعتبار برای جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از این بحران اختصاص داده است. با این حال گزارش‌ها از کسری بودجه و کاهش جدی قدرت اقتصادی انگلیس حکایت دارد. 

نتیجه ارزیابی‌ها و برآورد بیشتر موسسه‌های داده‌پژوه در انگلیس نشان می‌دهد؛ اقتصاد این کشور ضمن از دست دادن یک سوم قدرت خود در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، بیشترین میزان کسری بودجه را پس از پایان جنگ جهانی دوم تجربه خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала