نماینده پارلمان آلمان خواستار انعقاد توافق جدیدی با ایران شد

© AFP 2023 / MAURIZIO GAMBARINIنوربرت روتگن یکی از نمایندگان پارلمان آلمان و رئیس کمیته روابط خارجی
نوربرت روتگن یکی از نمایندگان پارلمان آلمان و رئیس کمیته روابط خارجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نوربرت روتگن یکی از نمایندگان پارلمان آلمان و رئیس کمیته روابط خارجی این کشور خواستار انعقاد توافق هسته ای جدید با ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیه ولت، نوربرت روتگن رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان با ادعای طرح درخواست ایجاد توافق هسته‌ ای جدید با ایران، افزود: هدف برجام، جلوگیری از دستیابی به توانمندی تسلیحات هسته‌ای ایران بود و بعد از خروج یک جانبه آمریکا از این توافق، ایران هم ‌اکنون بار دیگر تهدیدات اش را شروع کرده است.

پرواز بالگردهای پیونگ یانگ و وحشت در کره شمالی - اسپوتنیک ایران
پرواز بالگردهای پیونگ یانگ و وحشت در کره شمالی

رئیس کمیته روابط خارجی افزود: با وجود مشکلات حاضر ایران، لازم و ضرورت دارد که توافق جدیدی را با این کشور ایجاد کنیم که با اضافه کردن مسائل منطقه ‌ای، فراگیرتر و گسترده ‌تر باشد.

این نماینده عضو پارلمان آلمان در حالی ادعای خود را بیان کرد، که پیش از این اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ‌ای در واکنش به خروج آمریکا از برجام تاکید کرده بود که برجام یک توافق چند جانبه است و نمی ‌توان آن را به طور یک طرفه ترک یا لغو کرد.

در اردیبهشت ۱۳۹۷، آمریکا با خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی تحریم‌ های اقتصادی علیه ایران را بازگرداند و حتی تحریم‌های جدیدی را وضع کرد. این درحالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها تعهد ایران به برجام را مورد تأیید قرار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала