با کاهش شدید ارزش پول لبنان معترضان به بانک ها حمله کردند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر تظاهرات در لبنان
تظاهرات در لبنان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معترضان لبنانی در اعتراض به شرایط و سیاست‌های اقتصادی و سقوط بی سابقه ارزش واحد پول ملی این کشور، به برخی از شعب بانک ها حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به دلیل شرایط نامساعد و ناپایدار اقتصادی کشور لبنان که منجر به کاهش شدید ارزش پول ملی این کشور شد، در پیرامون این مشکلات معترضانی به بانک های این کشور حمله کردند.

واکنش تهران به مسدود سازی دسترسی به دامنه اینترنتی رسانه‌های ایرانی - اسپوتنیک ایران
واکنش تهران به مسدود سازی دسترسی به دامنه اینترنتی رسانه‌های ایرانی

بنا به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، تعدادی از معترضین بعد از ظهر روز شنبه با پرتاب بمبی به سمت شعبه "فرانس بانک" در شهر صیدا و انفجار آن باعث شکستن شیشه‌ های بانک شده و دیگر خساراتی به بار آورد.

صبح یکشنبه نیز افراد ناشناسی با پرتاب سه کوکتل مولوتوف در مقابل بانک شهر صور اقدام به منفجر کردن شیشه های بیرونی این بانک کردند.

نیروهای امنیتی لبنان به سرعت در منطقه حضور یافتند تا تحقیقات لازم در این باره را شروع کنند.

سازمان حمایت از انقلاب با صدور بیانیه ای اعلام کرد، پس از حمله به شعبه فرانس بانک در صیدا و پرتاب بمب به سمت آن و شکستن شیشه هایش، بخش‌ نامه‌هایی از گروه‌های ناشناسی که خود را دادگاه انقلاب مسلحانه نام نهاده ‌اند دریافت کرده که در آن، مسئولیت حملات به بانک‌ها را به عهده گرفته و مسئولان ارشد بانکی و خانواده‌های آنها را تهدید کردند.

سازمان حمایت از انقلاب تاکید کرد که این گروه‌ها هیچ‌گونه ارتباطی به انقلاب ۱۷ اکتبر ندارند و همه اقدامات آنها محکوم و غیرقابل قبول است.

این سازمان همچنین حمله به شعبه فرانس بانک در صیدا را نیز محکوم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала