آیا میشل اوباما معاون احتمالی بایدن خواهد شد؟

© AP Photo / Evan Vucciآیا میشل اوباما معاون احتمالی بایدن خواهد شد؟
آیا میشل اوباما معاون احتمالی بایدن خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا تمایل به احیایی مجدد تیم بایدن – اوباما دارد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن آماده است تا به سرعت میشل اوباما را به عنوان معاون رئیس جمهور معرفی کند. رسانه ها این انتخاب را بهترین گزینه برای دموکرات ها می دانند. با این وجود، نامزد حزب دموکرات (بایدن) این مسئله را رد نمی کند که همسر رئیس جمهور از پیش از این پیشنهاد خودداری می‌کند. در همین زمان، تحلیلگران خاطرنشان می کنند که دفتر مرکزی بایدن در تلاش است تا از محبوبیت بانوی اول سابق به طور فعال استفاده کند. در حالی که دموکرات ها دوباره سعی می کنند از وجهه میشل اوباما  استفاده کنند.

آیا جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران
آیا جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا خواهد شد؟

مشکل اصلی این است که بعید است که میشل اوباما بخواهد این پیشنهاد را بپذیرد، بایدن از این مسئله ناراضی است، اگرچه روند انتخاب برای کاندیدا هنوز آغاز نشده است.

برای اولین بار بایدن در ماه ژانویه در مورد تمایل برای انتخاب یک زن به عنوان معاون رئیس جمهور سخن گفت. به عقیده وی، کاخ سفید " باید مانند بخشی از جامعه " باشد. در عین حال، نامزد نهایی پست معاون رئیس جمهور هنوز مشخص نیست. معاون رئیس جمهور پیشین، با ذکر همسر رئیس جمهور سابق، باراک اوباما، بار دیگر زنجیره ای از بحث و گفتگو را در مورد حرفه سیاسی احتمالی وی آغاز کرد.

تمایل دموکرات ها برای جذب میشل اوباما به سیاست شگفت آور نیست. در ایالات متحده، بانوی اول سابق از محبوبیت خاصی برخوردار است.

طبق رتبه بندی گالوپ، در سال 2018 و 2019، او به ارجمندترین زن آمریکایی ها تبدیل شد و خاطرات او " Becoming 

با بیش از 11 میلیون نسخه فروخته شد.

علاوه بر این، در سال 2017، میشل اوباما با محبوبیت 68 درصدی در بین شهروندان ایالات متحده، کاخ سفید را ترک کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала