پومپئو توصیه كرد كه آمریکا تا حدی بودجه سازمان بهداشت جهانی را حفظ کند

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonپومپئو توصیه كرد كه آمریکا تا حدی بودجه سازمان بهداشت جهانی را حفظ کند
پومپئو توصیه كرد كه آمریکا تا حدی بودجه سازمان بهداشت جهانی را حفظ کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا در نامه ای به شورای امنیت این کشور توصیه کرد تا بودجه سازمان بهداشت جهانی در مواردی حفظ شود.

به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت؛ وزیر امور خارجه، مایک پمپئو توصیه كرد كه ایالات متحده به حمایت مالی سازمان بهداشت جهانی به عنوان بخشی از برنامه های ضد فلج اطفال و كرونا‌ویروس در هفت كشور ادامه دهد.

انتقاد سازمان ملل از تصمیم ترامپ مبنی بر تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت - اسپوتنیک ایران
انتقاد سازمان ملل از تصمیم ترامپ مبنی بر تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت

رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، پیشتر از تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی خبر داده بود. دولت ترامپ این سازمان را متهم می کند که در مقابل شیوع کرونا‌ویروس COVID-19 واکنش سریع نشان نداده است. پمپئو قبلاً این امکان را رد نکرده بود كه واشنگتن هرگز بودجه معلق سازمان بهداشت جهانی را دوباره برقرار نخواهد داد.

به گفته این خبرگزاری، این توصیه ها در نامه ارسال شده توسط وزارت امور خارجه به شورای امنیت ملی ایالات متحده بیان شده است. در این نامه آمده است که سازمان بهداشت جهانی در هفت کشور افغانستان، مصر، لیبی، پاکستان، سودان، لیبی و ترکیه در مبارزه با فلج اطفال و COVID-19 نقش اساسی دارد. 

سازمان بهداشت جهانی در 11 مارس شیوع عفونت کرونا‌ویروس جدید COVID-19 را یک بیماری همه گیر جهانی (پاندمی) اعلان کرد. براساس آخرین اطلاعات این سازمان، بیش از 2.6 میلیون مورد عفونت در جهان ثبت شده است، بیش از 181 هزار نفر جان باخته اند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала