نظر کاربران نسبت به دستگیری مبلّغ شفابخشی ادرار شتر برای درمان کرونا +ویدئو

© Sputnik / Arina Topolevaشتر ایرانی
شتر ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فردی که در فضای مجازی نوشیدن ادرار شتر را برای درمان کرونا تبلیغ می‌کرد توسط پلیس تهران بازداشت شد.

به گزارش اسپوتنیک، علی ذوالقدر، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران از بازداشت فردی که با تهیه و انتشار ویدئویی در فضای مجازی موجب تشویش اذهان عمومی و گمراهی عموم مردم شده بود، خبر داد. این فرد مهدی سبیلی یکی از مدعیان طب اسلامی است که ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ با انتشار ویدیویی مدعی تاثیر شفابخشی «ادرار شتر» برای درمان کرونا شد. به دنبال این اتفاق واکنش‌های متفاوت بسیاری در فضای مجازی صورت گرفت و با پیگیری های انجام شده این فرد بازداشت و پس از دستگیری اعلام کرد که مدرک تحصیلی و پزشکی ندارد و هیچ تحقیقی برای شفابخشی ادرار شتر برای درمان کرونا انجام نداده است و تا به حال ادرار شتر ننوشیده است.‌

View this post on Instagram

A post shared by باشگاه خبرنگاران جوان | YJC (@yjc.news) on

کاربران بسیاری متعجب‌اند از اینکه برخی، دنبال‌کننده این افراد در فضای مجازی هستند و به راحتی به این توصیه‌ها بدون هیچ‌گونه پایه علمی عمل می‌کنند. این کاربران معتقدند یک بار برای همیشه باید به صورت کاملا جدی با افرادی که سلامتی مردم و جامعه را به بازی می‌گیرند برخورد شود تا عبرتی باشد برای سایر افراد و به خودشان اجازه ندهند برای رسیدن به پول و مطرح شدن در میان مردم این چنین هر چیزی را به سخره بگیرند. گروهی از کاربران نیز بر این باورند باید برای طب سنتی جایگاهی در نظر گرفت تا برخی فرصت‌طلب از آن سوءاستفاده نکنند و این طب اصیل و با ارزش محفوظ بماند.

جمعی از کاربران با اشاره به این موضوع که این فرد خود حاضر به نوشیدن ادرار شتر نیست اما با انتشار ویدئویی در صفحات اجتماعی آن را به مردم توصیه می‌کند و اکنون صورت خود را پنهان می‌کند که شناسایی نشود، خنده‌دار عنوان می‌کنند. این کاربران معتقدند برای تنبیه این فرد باید در دوران محکومیتش به جای آب، به او ادرار شتر بدهند تا هرگز این اشتباه را فراموش نکند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала