هشدار فرمانده سپاه ایران به مقامات آمریکایی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش فرمانده سپاه ایران به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی
واکنش فرمانده سپاه ایران به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: به واحدهای نظامی خودمان در دریا دستور دادیم که اگر شناور یا واحد جنگی از نیروهای دریایی ارتش تروریست آمریکا بخواهد امنیت کشتی‌های غیرجنگی و یا شناورهای رزمی ما را مورد مخاطره قرار دهد، آن شناور یا واحد نظامی را مورد هدف قرار بدهند.

آتش به اختیار نیروهای مسلح ایران در قبال سنتکام - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آتش به اختیار نیروهای مسلح ایران در قبال سنتکام

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز، به همراه دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از معاونین ستاد فرماندهی کل سپاه، از منطقه نازعات و جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی بازدید کرد.

وی در این بازدید با تبریک پرتاب موفقیت آمیز ماهواره چند منظوره نور به ملت شریف ایران، با اشاره به پیام مهم این اقدام راهبردی، اظهار کرد: پیام پرتاب این ماهواره به فضا و موفقیت آن این است که ما در توسعه قلمرو قدرت دفاعی خود در زمین، دریا و فضا مصمم بوده، هرگز متوقف نمی‌شویم و هر روز تولد جدیدی از قدرتهای پیشرفته در سپاه صورت خواهد گرفت.

سردار سلامی ساخت قدرت را فرایندی مستمر در استراتژی دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرد: مصمم هستیم برای دفاع از منافع حیاتی ملت ایران همه توانایی و استعدادهای خود را بکار گیریم و در مقابل تهدیداتی که امنیت ملی و تمامیت ارضی ما را مورد تهدید قرار می‌دهد، قاطعانه، موثر و با اطمینان ایستادگی کنیم؛ این راهی نیست که در آن متوقف شویم و به فضل الهی تداوم خواهد داشت.

فرمانده کل سپاه ایران در ادامه در واکنش به لفاظی‌های اخیر مقامات آمریکایی اظهار کرد: به آمریکایی‌ها اعلام می‌کنیم که در دفاع از امنیت ملی، مرزهای آبی، منافع دریایی و امنیت کشتیرانی و نیروهایمان در دریا کاملاً مصمم و جدی هستیم و هر اقدامی با پاسخ قاطع، موثر و سریع ما مواجه خواهد شد.

وی با یادآوری این نکته که آمریکایی‌ها رفتارهای ما را در گذشته تجربه کرده‌اند و آن عبرت‌ها کافی است تا این حقایق را دریافت کنند، گفت: ما نیز به واحدهای نظامی خودمان در دریا دستور دادیم که اگر شناور یا واحد جنگی از نیروهای دریایی ارتش تروریست آمریکا بخواهد امنیت کشتی‌های غیرجنگی و یا شناورهای رزمی ما را مورد مخاطره قرار دهد، آن شناور و یا واحد نظامی را مورد هدف قرار بدهند.

فرمانده کل سپاه ایران در ادامه با اشاره به رویارویی شناورهای دریایی سپاه با آمریکایی‌ها در خلیج فارس، اظهار کرد : شناورهای آمریکا در هفته گذشته به دلیل رفتارهای غیرحرفه‌ای و خطرآفرین مزاحمتی را برای کشتی لجستیکی ما ایجاد کردند و وقتی که شناورهای ما در دریا مشغول گشت زنی بودند آنها هراسناک شدند؛ بنابراین منشا آنچه در هفته گذشته اتفاق افتاد رفتار غیر حرفه ای و خطرآفرین آمریکایی‌ها در خلیج فارس بود.

سردار سلامی در پایان با تاکید بر اینکه امنیت منطقه خلیج فارس را جزئی از استراتژی خود برای دفاع از منافع‌ ما در دریا می‌دانیم ،گفت: در ماجرای هفته گذشته هم آنچه مشاهده شد، آشفتگی و بی ‌انضباطی عملیاتی در واحدهای نظامی آمریکا در دریا بود که نشان می‌داد احتمالاً به دلیل درگیر بودن آمریکایی‌ها در مسئله بیماری کرونا در داخل، نوع فرماندهی و کنترل آنها بر واحدهای نظامی‌شان ضعیف شده است

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала