شمخانی: ایران به حرکت در مسیر تامین منافع ملی خود ادامه خواهد داد

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران
علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در جدید ترین توییت خود به دنبال پرتاب نخستین ماهواره نظامی این کشور به فضا اعلام کرد تحریم ها و تهدیدات نمی تواند حرکت تهران را در مسیر تامین منافع ملی و حقوق قانونی خود متوقف کند.

به گزارش اسپوتنیک، علی شمخانی می نویسد:" تحریم، تهدید و تطمیع سیاسی نمی‌تواند حرکت جمهوری اسلامی در مسیر تامین منافع ملی و حقوق قانونی‌اش را کُند نماید. تولید مستمر قدرت و بهره‌گیری از دانش روز برای امنیت و رفاه مردم #ایران از بیمارستان تا #فضا ادامه خواهد داشت. غافلگیری‌های جدید در راه است".

​یادآور می شود ماهواره نور به‌عنوان نخستین ماهواره نظامی ایران صبح دیروز با ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب شده و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت. 

چندی پیش فرماندهی مرکزی  آمریکا در منطقه خلیج فارس موسوم به «سنتکام» در بیانیه‌ای مدعی ایجاد مزاحمت از سوی  ۱۱ شناور نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ایران برای ۶ کشتی جنگی آمریکایی در شمال خلیج فارس شد و ویدیویی را در این خصوص منتشر کرد.  آمریکایی ها  این اقدامات را "تحریک آمیز" خواندند.

به دنبال این قضیه، محمد جواد ظریف؛ وزیر خارجه ایران  هم خطاب به آمریکایی ها  خاطرنشان کرد ایرانی‌ها در آب های سرزمینی خودشان مانور داشتند و نام صحیح خلیج فارس را هم به آنان یادآوری کرد.

سرتیپ علی حاتمی، وزیر دفاع ایران در این رابطه اظهار داشت: چیزی که باعث ناامنی در منطقه خلیج فارس می‌شود در واقع حضور غیرقانونی متجاوزان آمریکایی‌ است و نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز اعلام کرد هرگونه اقدامات غیرقانونی آمریكا در خلیج فارس با پاسخ ایران روبرو خواهد شد

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала