تعداد 2495 نفر قربانی کرونا در ترکیه

© Depositphotos.com / Seregalsvاستانبول
استانبول  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در ترکیه از مرز 101 هزار نفر گذشت.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به یادداشت وزیر بهداشت ترکیه در توییتر، موارد ابتلا به کروناویروس در ترکیه 101790 نفر اعلام شده است. تعداد کل فوتی ها بر اثر ابتلا به «کووید -19» 2495 نفر و بهبودیافتگان 18491 نفر اعلام شده است.

به گفته وزیر بهداشت ترکیه، وضعیت ابتلا به کروناویروس در ترکیه « امروز بهتر از دیروز» است.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. تا کنون بر طبق اطلاعات سازمان جهانی بهداشت در سراسر جهان بیش از 2 و نیم میلیون نفر به «کووید -19» مبتلا شده‌اند و بیش از 175 هزار نفر بر اثر ابتلا به «کووید -19» جان خود را ازدست داده‌اند.

آمریکا: تحریم ترکیه برای خرید اس۴۰۰ به قوت خود باقیست
 - اسپوتنیک ایران
آمریکا: تحریم ترکیه برای خرید اس۴۰۰ به قوت خود باقیست

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала