افزایش شمار مبتلایان به کرونا در یکی از شهرهای چین

© Sputnik / Miguel Сandеla /  مراجعه به بانک تصاویر افزایش شمار مبتلایان به کرونا در یکی از شهرهای چین
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در یکی از شهرهای چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات چینی ورود به شهر هاربین این کشور را به دلیل افزایش موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در آنجا مسدود کردند.

به  گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری کیودو ساکنان محلی برای ترک خانه  باید دارای یک کد دیجیتالی باشند که تأیید کند آنها مبتلا به بیماری کرونا  نیستند.

چرا قطعنامه پیشنهادی روسیه درخصوص مبارزه با کرونا در سازمان ملل تصویب نشد؟ - اسپوتنیک ایران
چرا قطعنامه پیشنهادی روسیه درخصوص مبارزه با کرونا در سازمان ملل تصویب نشد؟

یادآور می شود بیش از 10 میلیون نفر در هاربین و حومه آن زندگی می کنند. طی روزهای اخیر ، تقریباً 60 مورد ابتلا به کرونا در این شهر تأیید شده است.

براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی ، بیش از 2.47 میلیون مورد  ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در جهان ثبت شده و بیش از 169 هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری هولناک جان باخته اند.

نوع جدید ویروس کرونا تقریبا درسراسر  جهان شیوع یافته است. جدی ترین وضعیت و بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا ، اسپانیا و ایتالیا است. در چین که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد ، چندی پیش اعلام شد که شیوع این ویروس در این کشور متوقف شده است. 7 آوریل ، مقامات چینی با لغو قرنطینه کامل خروج  مردم از ووهان را که اولین موارد ابتلا  در آنجا در اواخر ماه دسامبر رخ داده بود،آزاد  کردند.

کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала