سازمان بهداشت جهانی: کروناویروس برای مدت طولانی با ما خواهد بود

© AFP 2023 / Fabrice Offriniسازمان بهداشت جهانی: کروناویروس برای مدت طولانی با ما خواهد بود
سازمان بهداشت جهانی: کروناویروس برای مدت طولانی با ما خواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیرکل سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که بیشتر جمعیت جهان در برابر ویروس آسیب پذیر است و خطر شیوع دوباره این بیماری همه گیر وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، تدروس ادهانوم، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، در سخنرانی در ژنو گفت: " کشورها باید هوشیار باشند، زیرا بیشتر جمعیت جهان در برابر ویروس آسیب پذیر هستند و COVID-19 برای مدت طولانی در جهان باقی خواهد ماند."

سازمان بهداشت جهانی: مسابقات بین المللی فوتبال برای یک مدت طولانی برگزار نشود - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی: مسابقات بین المللی فوتبال برای یک مدت طولانی برگزار نشود

وی گفت: " ما در مناطق مختلف روندهای مختلفی می بینیم. بسیاری از همه گیری‌ها در اروپای غربی تثبیت شده یا رو به کاهش است. اگرچه این به مقدار اندک، اما ما شاهد روندهای نگران کننده در آفریقا، آمریکای مرکزی و جنوبی و همچنین در اروپای شرقی هستیم. بسیاری از کشورها هم وجود دارند که در مرحله اولیه بیماری همه گیر و برخی از کشورها که قبلاً با ویروس روبرو شده اند، مواردی از شیوع مجدد را مشاهده می کنند. اشتباه نکنید، ما مسیری طولانی را طی کرده ایم. این ویروس برای مدت طولانی با ما خواهد بود."

رئیس سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد که بیشتر جمعیت جهان در برابر ویروس آسیب پذیر است، خطر شیوع جدید این بیماری همه گیر وجود دارد.

سازمان بهداشت جهانی در 11 مارس، شیوع عفونت کرونا‌ویروس جدید COVID-19 را یک بیماری همه گیر اعلان کرد. براساس آخرین اطلاعات این سازمان، بیش از 2.39 میلیون مورد عفونت در جهان ثبت شده است، بیش از 162 هزار نفر جان باخته اند.

  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала