کارشناسان تاثیر كروناویروس بر فناوری های دیجیتال را بیان کردند

© Fotolia / Tomasz Zajdaکارشناسان تاثیر كروناویروس بر فناوری های دیجیتال را بیان کردند
کارشناسان تاثیر كروناویروس بر فناوری های دیجیتال را بیان کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گسترش سریع کرونا منجر به استفاده از فن آوری های دیجیتال در زمینه های مختلف شده است.

به گزارش اسپوتنیک، گسترش سریع کرونا منجر به استفاده از فن آوری های دیجیتال در زمینه های مختلف شده است که می توان به ساخت ربات های پرستار در بیمارستان ها و استفاده از داده های شخصی مردم برای مقابله با این ویروس اشاره کرد.

استفاده از فن آوری برای ساخت تجهیزات جدید به یاری پزشکان آمده است، به عنوان مثال، روبات های دستیار در بیمارستان های چین ظاهر شده اند، آنها داروها را به بیماران تحویل می دهند و زباله ها و ملافه ها را جمع می کنند. در استان جیانگسو، روبات ها برای شناسایی چهره ها در خیابان ها قدم می زنند و دمای بدن اشخاص را از راه دور اندازه می گیرند.

کروناویروس تأثیر عمده ای نیز بر بازار کار داشته است. طبق برآوردهای سازمان بین المللی کار، اقدامات محدودکننده به دلیل شیوع کرونا در حال حاضر 81 درصد از کل نیروی کار در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است. این امر منجر به اخراج اجباری کارمندان و کاهش حقوق آنها شده است. با این حال، این روند در مورد کلیه صنایع صدق نمی کند. تولید کنندگان نرم افزار به دلیل تقاضای بالا برای ایجاد محصولات تحت شبکه بازار بسیار پر رونق و شلوغی دارند و البته برای مجرمان سایبری نیز اکنون فرصت های بسیار زیادی باز شده است به خاطر اینکه در شرکت ها برای کامپیوترها و شبکه ها تمهیدات بیشتری برای امنیت نسبت به کامپیوترهای خانگی در نظر گرفته می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала