گزارش و تحلیل

نیاز آمریکا به ایران

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRI نیاز آمریکا به ایران
نیاز آمریکا به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا برای تامین ماسک های مورد نیاز خود حتی دست به راهزنی دریایی و دزدی از همپمانان خود می زند.

آقای ترامپ که اظهار داشته بود آمریکا حاضر است در صورت تقاضای نیاز ایران؛ هزاران دستگاه تنفس مصنوعی در اختیار این کشور قرار دهد.

شاید برخی از طرفداران وی ایشان را تحسین کنند که چه قدر شخص بزرگوار و از خود گذشته ای است که حاضر می باشد هزاران دستگاه تنفس مصنوعی در اختیار ایرانی ها قرار دهد در حالی که خود آمریکا در حال حاضر نیاز به ده ها هزار دستگاه تنفس مصنوعی دارد و علاوه بر آن کار اش به جایی رسیده که برای تامین ماسک های مورد نیاز خود حتی دست به راهزنی دریایی و دزدی از همپمانان خود می زند.

البته برخی هم باور دارند در صورتی که آمریکا حتی بخواهد چنین دستگاه هایی را برای ایران ارسال کند قطعا یا دستگاه های خراب و یا دستگاه های آلوده ارسال خواهد کرد.

چرا که آقای ترامپ حتی مجبور می باشد به زور شرکت های آمریکایی را وادار کند دست از تولید ماشین آلات بردارند و اقدام به تولید دستگاه های تنفس مصنوعی کنند تا نیاز این کشور را تامین کنند، بعد می خواهد به ایران هزاران دستگاه تنفس مصنوعی اهدا کند؟

آیا ترامپ می خواهد مهاجرت به امریکا را برای یک مدت طولانی متوقف کند؟ - اسپوتنیک ایران
ترامپ: در صورت پیروزی بایدن، چین و ایران دست بالا در آمریکا خواهند داشت

احتمالا وی نمی داند دستگاه تنفس مصنوعی چیست و تعداد موجود آن در آمریکا چه قدر است که بحث هزاران دستگاه را می کند.

خوب، ایران در مقابل باید چه کار کند؟

فقط زنگ بزند و تقاضا کند.

ماجرای داستان های عاشقانه است که عاشق به معشوق خود می گوید تو فقط اراده کن من قلب و چشم هایم را نیز در میاورم در کاسه می گذارم تقدیم می کنم.

اگر مردم آقای ترامپ را نمی شناختند که چه دقل بازی است و اینکه بیش از نود درصد حرف هایش بلوف زدن بیش نیست شاید باور می کردند که رییس جمهوری آمریکا واقعا دلش به حال مردم ایران سوخته و حاضر است از نان شب مردم آمریکا کم کند تا ایرانی ها گشنه نمانند.

امروزه همه در جهان می دانند که سبب اصلی همه مشکلاتی که برای ایران جهت مقابله با کرونا به وجود آمده تحریمهای کذایی و خارج از چهارچوب های قوانین بین المللی دولت ایالات متحده است و در واقع کل جهان امروزه آمریکا را مقصر می داند که در شرایط بحرانی جهانی که به خود مردم آمریکا نیز آسیب زده دست از کارهای غیر قانونی خود بر نمی دارد و در واقع اگر ویروس کرونا در جهان مهار نشود مقصر اول و آخر آن دولت کنونی ایالات متحده خواهد بود چون با تحریم های خود کاری کرده بخش بزرگی از کره زمین هنوز آلوده به ویروس بماند.

به دلیل شرایط تحریمی ایرانی ها خود امروزه به تولید کنند تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این ویروس جهانی تبدیل شده اند و به قول آقای ظریف به زودی ایران جزو صادر کنندگان این تجهیزات قرار خواهد گرفت و حتی اگر آمریکا نیاز داشته باشد به آن نیز صادر می کند.

خلبانان روسی، آموزش می بینند تا به جای هوا، مایع تنفس کنند - اسپوتنیک ایران
خلبانان روسی، آموزش می بینند تا به جای هوا، مایع تنفس کنند

البته خود مقامات آمریکایی هم باید از حالا به فکر باشند هزینه خرید تجهیزات از ایران را چگونه میخواهند پرداخت کنند.

نکته اصلی در ماجرا این است که امروزه رییس جمهوری ایالات متحده بیش از پیش به ایران احتیاج دارد تا وی را از مخمصه ای که در آن گیر کرده نجات دهد.

با توجه به شرایط فضاحت بار بهداشتی و بیکاری بیش از 22 ملیون آمریکایی احتمال شکست آقای ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری که چند ماه دیگر برگزار شد بسیار زیاد است مگر اینکه وی بتواند کاری کند همه انظار رسانه ها از داخل آمریکا به موضوع دیگری منحرف گردد و چه بهتر از باز شدن باب گفتگو و مذاکره با ایران.

امروزه برخی مشاوران آقای ترامپ حتی به وی پیشنهاد می دهند که برای فرار به جلو دستور انجام یک عمیلیات نظامی بر علیه ایران و یا متحدین ایران در منطقه بزند و ترامپ بخوبی می داند که این یک قمار بزرگتر از او است و به همین دلیل هم مستقیم و غیر مستقیم تلاش دارد با پیغام وپسغام فرستادن برای ایران و حتی التماس کردن تلاش دارد گفتگویی را با ایرانی ها برقرار کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала