تاثیر کروناویروس بر عادت های مسافران

© AP Photo / Mark Schiefelbeinتاثیر کروناویروس بر عادت های مسافران
تاثیر کروناویروس بر عادت های مسافران 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پاندمی کروناویروس ممکن است برخی عادت های افرادی را زیاد سفر می کنند، تغییر می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به طور مثال این افراد ممکن است پول بیشتری برای گرفتن جا در وسایل حمل و نقل خلوت بدهند. پروفسور جوزف چیر از مرکز تحقیقات مشکلات توریسم دانشگاه واکایاما ژاپن در این خصوص توضیح داد.

این کارشناس گفت: « علی رغم اینکه این پاندمی با انواع دیگری که در گذشته دیده ایم، فرق دارد، اگر به بحران های گذشته نظری بیاندازیم، از سرگیری بخش های توریستی ممکن است به سرعت اتفاق بیافتد همینکه توریست ها به درجه مشخصی از اطمینان برسند. از سرگیری برخی مسیرها ممکن است طول بکشد به طور مثال چین، ایتالیا، اسپانیا و آمریکا. اما در عین حال من مطمئنم که خواست مردم برای سفر کردن در نهایت قوی تر از وحشت و تردیدشان خواهد بود. ما این موضوع را در زمان بحران های سابق دیدیم.»

این پاندمی منجر به بسته شدن مرزها و توقف تقریبا کامل پروازهای مسافربری بین المللی و همچنین اجرای اقدامات سخت گیرانه برای افراد داخل کشور شده است. طبق آخرین پیش بینی های شورای جهانی توریسم و سفر تا پایان سال ۲۰۲۰ این بخش ممکن است تقریبا ۲.۱ تریلیون دلار ضرر کند. ضمنا کارشناسان هشدار می دهند که تا ۷۵ میلیون نفر که در صنعت توریسم مشغول بودند ممکن است کارشان را از دست بدهند.

وی خاطر نشان کرد که این صنعت سریعا به موضع خود بازمی گردد به ویژه اگر واکسن آن تولید شود. پروفسور چیر گفت: « در آینده توجه بیشتری به نظافت و شستن دست ها خواهد شد. این امر ممکن است برخی خدمات حمل و نقلی را تغییر دهد. به طور مثال ممکن است مردم حاضر باشند پول بیشتری برای سفر در واگن های خلوت و با تعداد مسافر کمتر هزینه کنند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала