تعداد 4800 مورد ابتلا به کرونا در ترکیه طی یک روز

© Depositphotos.com / Chalabalaتعداد 4800 مورد ابتلا به کرونا در ترکیه طی یک روز
تعداد 4800 مورد ابتلا به کرونا در ترکیه طی یک روز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ترکیه بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-19» طی یک روز، 125 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که طی یک روز تعداد موارد ابتلا به کروناویروس در ترکیه فقط طی یک روز بیش از 4800 نفر بوده است. و تعداد فوتی ها 125 نفر به ثبت رسیده است.

وزیر بهداشت ترکیه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:«رویهمرفته تعداد کل مبتلایان به کروناویروس در ترکیه 74193 نفر به ثبت رسیده است. از این تعداد 1643 نفر درگذشتند و 7089 بیمار بهبود یافتند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا « کووید -19» را « همه‌گیر» اعلام کرد. مطابق با آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، بیش از یک میلیون و 900 هزار مورد ابتلا به کروناویروس در سراسر جهان به ثبت رسیده است و از این تعداد بیش از 123 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آنکارا - اسپوتنیک ایران
آیا تهران از آنکارا انتقام خواهد گرفت؟

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала