ایتالیا در آستانه فاجعه مالی

© AFP 2023 / Tiziana Fabiایتالیا در آستانه فاجعه مالی
ایتالیا در آستانه فاجعه مالی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعطای وام از سوی ایتالیا به شرکت هایی که در اثر شیوع کرونا ویروس رو به ورشکستگی هستند، بسیار زمان بر است.

به گزارش اسپوتنیک، دولت ایتالیا 740 میلیارد یورو نیاز دارد تا اقتصاد رو به ورشکستگی این كشور را در طول بیماری همه گیری کرونا حفظ كند. به نقل از بلومبرگ، با توجه به ویژگی های قوانین ملی ایتالیا، شرکت های این کشور مجبور هستند برای کمک مالی خیلی طولانی منتظر بمانند که این امر موجب فاجعه مالی برای کل کشور است.

در طی یک روز 72 هزار نفر به کرونا مبتلا شدند  - اسپوتنیک ایران
در طی یک روز 72 هزار نفر به کرونا مبتلا شدند

برنامه دولت به چند مرحله تقسیم می شود: به دو گروه اول شرکت های رو به بحران 25 میلیارد یورو برای حمایت از مشاغل اختصاص می یابد. آنها به بانک ها منتقل می شوند که این امر می تواند روند پردازش را به تاخیر بیاندازد. به همین دلیل برخی افراد در این پروسه حتی با مشکل معیشتی رو به رو می شوند.

کارلو آلبرتو کارنووال ماف ، استاد استراتژی تجارت در دانشگاه بوکونی میلان در این خصوص گفت: "بانکها هنگام درخواست وام باید از روشهای استاندارد پیروی کنند که مشکلات خاص خود را دارد. در حال حاضر بانک ها 30 درصد از میزان عادی خود کار می کنند ، بنابراین می تواند ماه ها طول بکشد.

با توجه به ورشکستگی احتمالی وام گیرنده - با وجود این واقعیت است که وام ها هدفمند هستند و با هدف بهبود وضعیت مالی بیشترین شرکت های تحت تأثیر به افراد و شرکت ها ارائه می گردد، اما زمان بازپرداخت این کمک ها بسیار طولانی خواهد بود. مطابق الزامات بانک مرکزی اروپا ، بانکهای تجاری درگیر در این برنامه مجبور خواهند بود که کلیه ذخایر لازم را به میزان دو برابر برای اهدای وام تخصیص دهند که این امر بر عملکرد آنها تأثیر منفی خواهد گذاشت و در برخی موارد اجازه رعایت استانداردهای نظارتی را نخواهد داد.

گفتنی است، در طی یک روز 72 هزار نفر به کرونا مبتلا شدند. تا کنون بیش از 1 میلیون 800 هزار نفر در جهان به کرونا ویروس مبتلا شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала