روحانی: دولت سود وام کرونا را را پرداخت می کند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر روحانی: دولت سود وام کرونا را را پرداخت می کند
روحانی: دولت سود وام کرونا را را پرداخت می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس‌ جمهور ایران اعلام کرد: وام یک میلیون تومانی قرض الحسنه است و سود وام را دولت بر عهده گرفته و پرداخت می کند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، در جلسه امروز دولت خبر از اعطای وام ویژه داد.

روحانی: ایران به پول های بلوکه دسترسی پیدا کرد - اسپوتنیک ایران
روحانی: ایران به پول های بلوکه دسترسی پیدا کرد

روحانی در رابطه با وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم با پیرامون کرونا اذعان داشت: دولت به مشاغلی که در این دو ماه بخاطر کرونا تحت فشار قرار گرفتند و کسب و کار آنها با مشکل مواجه شده است، کمک می کند. در مجموع یک بسته 100 هزار میلیارد تومانی را مد نظر قرار دادیم که 25 هزار میلیارد تومان از این بسته به بخش بهداشت، دارو و درمان و تجهیزات پزشکی و بیمه بیکاری مربوط می‌شود و این بخش بلاعوض است که توسط دولت برای مسائل کرونا انجام می‌ شود.

وی افزود: مبلغ 75 هزار میلیارد تومان نیز برای تسهیلات به عموم مردم یارانه‌ بگیر و یا به کسب و کارهایی در 10 رسته‌ ای که در ایام ایام تحت فشار شدیدتری قرار گرفتند پرداخت می‌ شود که این تسهیلات حدود 52 هزار میلیارد تومان است. درباره 23 هزار میلیارد تومان از این میزان که قرار بود با سود 12 درصد در اختیار یارانه‌بگیران قرار دهیم؛ در جلسه صحبت کردیم که چگونه این تسهیلات 1 میلیون تومانی را به وام قرض الحسنه تبدیل کنیم و دولت بخش سود را بر عهده بگیرد و این وام به صورت سابق نیست و به صورت قرض الحسنه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و دولت سود این را برعهده می‌گیرد.

روحانی خاطرنشان ساخت: این مبلغ یک میلیون تومان در نیمه نخست اردیبهشت‌ ماه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و تلاش می‌ کنیم که قبل از روز ششم اردیبهشت‌ ماه که روز اول ماه مبارک رمضان است حالا چهارم یا پنجم باشد، این مبلغ در حساب یارانه‌ بگیران ریخته شود. چارچوب آن نیز در این چند روز اطلاع داده خواهد شد و به مردم اطلاع داده می شود کسانی که مایل به دریافت این مبلغ یک میلیون تومان هستند به صورت پیامک اعلام نمایند زیرا این وام در ماه اردیبهشت پرداخت می‌شود و در تیرماه به تدریج از یارانه آنها کسر خواهد شد. یارانه‌های اردیبهشت و خرداد پرداخت می‌شود و از یارانه تیرماه به بعد، مقداری از یارانه آنها کسر می‌شود که حدود 35 هزار تومان ماهانه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала