تولید یک میلیون کیت تشخیص کرونا در ایران

© Fotolia / Alex011973تولید یک میلیون کیت تشخیص کرونا در ایران
تولید یک میلیون کیت تشخیص کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت لرزه نگار پارسیان در پروژه تولید کیت با شرکت ترکیه ای همکاری داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، مدیرعامل یک شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اعلام نمود شرکت لرزه نگار پارسیان در پروژه تولید کیت با شرکت ترکیه ای همکاری داشته و گواهی بین المللی این کیت ها صادر شده است.

علی سیف پور ابوالحسنی مدیرعامل یک شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در ادامه گفت:«نمونه‌های کیت تشخیص ویروس کرونا ساخته شده توسط این شرکت برای اخذ مجوز به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شده است که در صورت تایید امکان تولید یک میلیون نسخه کیت در هفته وجود دارد.

این شرکت با همکاری یک شرکت دانش بنیان در ترکیه اقدام به تولید کیت تشخیص کرونا با تائیدیه های بین‌المللی کرده و امکان تامین یک میلیون کیت در هفته برای این مجموعه فراهم است.

به دلیل اینکه در کشور ما در تامین مواد اولیه مشکلات زیادی دارد، تمامی این اقدامات در ترکیه انجام می شود. در این کیت مواد شیمیایی به صورت معرف عمل می کنند. این مواد شیمیایی زمانی که در معرض مخاط قرار می گیرند با تغییر رنگ واکنش شیمیایی نشان می دهند. ما توانستیم به واسطه همکاری با شرکت ترکیه ای مواد اولیه را از شرکت مرک آلمان (به آلمانی: Merck KGaA) که یک شرکت تولیدکننده مواد شیمیایی و دارویی است، تامین کنیم.

وزن کل ویروس های کرونا در جهان محاسبه شد - اسپوتنیک ایران
وزن کل ویروس های کرونا در جهان محاسبه شد

در حال حاضر تمامی مواد شیمیایی مورد نیاز کیت ها توسط شرکت همکار ما در ترکیه از شرکت آلمانی خریداری شده و کیت ها در تعداد بالا تولید می شود.  به هر حال این کیت ها نیاز به مواد شیمیایی خاصی دارند که به دلیل تحریم ها و مشکل در انجام عملیات بانکی و نقل و انتقال منظم، به اجبار مرکز انجام این پروژه در ترکیه قرار گرفت.

هم اکنون تیم ترکیه ای از سایر کشورها به خصوص از آمریکا در حال سفارش گیری است. آمریکا در زمینه تامین اقلام بهداشتی مشکل دارد و به طور مرتب به سایر کشورهای سراسر دنیا سفارش می دهد. آمریکا با آنکه کیت تشخیصی هم تولید می کند، اما تامین کیت برای جمیعت بیش از ۳۰۰ میلیون نفر دشوار است.

مراحل اولیه تحقیقاتی تحت عنوان میکروب‌زدایی از محیط به وسیله امواج صوتی و ارتعاش تعریف شده است که برای تسریع در آن نیاز به تجهیز آزمایشگاه داریم. این پروژه در صورت تحقق به یک راه حل مهندسی برای بحران کرونا تبدیل خواهد شد.

روش دیگر ضد عفونی محیط با اشعه است.این محصول موجب از بین بردن هر نوع ویروس و میکروارگانیسم در سطوح و هوا می‌شود و مبتنی بر اشعه "UVC" است که با بکارگیری اشعه UV با طول موج ۲۸۰ نانو،  هوا و سطوح را پاکیزه می کند.

شرکت لرزه نگار پارسیان انواع خانگی این محصول را تولید کرده است که برای از بین بردن میکروارگانیسم ها در هوا و روی سطوح کاربرد دارد؛ این طرح پیش از سال ۹۹ نمونه سازی شده و در حال تولید در مقیاس صنعتی و خانگی است».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала