بررسی راهکارهای پساکرونا در مجلس ایران

© Sputnik / SHAمجلس ایران
مجلس ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در دوران کرونا، همه لایه‌های کسب و کار دچار ضرر و زیان می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اعلام کرد همه کشورها در اثر کرونا دچار بحران اقتصادی شدند ولی با وجود مشکلات اقتصادی پیشین ما، احیای کسب و کارها زمان بیشتری خواهد برد.

سیده حمیده زرآبادی در این خصوص گفت:«در دو سال گذشته وضعیت اقتصادی مناسبی نداشتیم، البته برخی مشکلات ما به تحریم و برخی به نداشتن روابط مالی و بانکی در سیستم جهانی برمی گردد که باعث می‌شود کسب و کارها دچار مشکل شود.

مشکلات مالی مانع از اجرای پروژه‌های مشترک هسته‌ای ایران و روسیه نمی‌شود - اسپوتنیک ایران
مشکلات مالی مانع از اجرای پروژه‌های مشترک هسته‌ای ایران و روسیه نمی‌شود

باید برنامه ریزی منسجمی در این زمینه وجود داشته باشد تا خسارات به نحوی جبران شود. البته در حال حاضر بیشتر برنامه‌ها در بحث ‌مهار بیماری است و در حال حاضر بیشتر بسته حمایتی که دولت در حوزه‌های معیشتی و اقتصادی مطرح می‌کند روی پرداخت وام تمرکز دارد که اتفاقا به نظر من این در طولانی مدت مضر است، زیرا افراد مشکل پرداخت وام را هم پیدا می‌کنند و مشکلشان هم حل نمی‌شود.

به اعتقاد من حمایت‌ها نیازمند برنامه ریزی دقیق است و قطعا وام و بخشودگی به تنهایی کافی نیست. ما پیشنهاد داده بودیم که کارگروهی با مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شود تا شرایط و راهکارهای پساکرونا را مورد بررسی قرار دهد تا ببینیم چه راهکاری می تواند اتخاذ شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала